  • Data: 2018-12-28 15:58:59
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-12-28, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Ale kredyty mieszkaniowe z oprocentowaniem uzależnionym od widzimisię prezesa
    sprzedawał.

    No sprzedawał. Do momentu aż nie zostało to uznane za klauzulę niedozwoloną.
    Kokaina też kiedyś była legalnie dodawana do coca-coli.

    [...]

    > Jak jestes odpowiednio asertywny to to pomaga
    > Jednak dobry sprzedawca przekona klienta że warto zapłacic drożej aby było lepiej.

    Nie trzeba do tego przekonywać, tak działa nasze wewnętrzne przekonanie i na ten
    temat jest naprawdę sporo opracować z zakresu psychologii.

> [...]
    tego samsunga
    > nie odbiegał parametrami ale mnie to intrygowalo.
    > Jakiś czas później była okazja porozmawiac z człowiekiem który w sieciówce RTV
    pracuje.Mówił
    > ze to "normalna" sytuacja- sprzedawcy sa zadaniowani ze musza sprzedać ileś tam
    konkretnie
    > telewizorów LG w danym tygodniu i te tv promują. Za tydzień mogło być zadanie na
    samsungi
    > i by LG odradzali. A klient? On ma kupić to co mu zaproponują a nie to co by
    chciał.

    Ten wywód jest bez większego znaczenia dla merytoryki. Niezależnie od targetu
    sprzedażowego,
    klient którzy przyjdzie i uprze się na samsunga dostanie tego samsunga. A w przypadku
    kredytów
    frankowych mówimy o produktach z innej półki cenowej i to głównie napędzało różnicę.

    > Nie zgodzę się. Do tego do czego laptopa używa mama nie jest potrzebny
    > ani super wydajny procesor najnowszej generacji, ani super karta graficzna
    > ani 1000gigowy dysk czy usb 3,0

    Ale przeczytałeś dokładnie co napisałem?

    Napisałem że w klasie biurowej to nie jest sprawa *wymagań*, bo ani Windows,
    ani Office, ani Chrome *nie wymaga* takiego komputera. Fizycznie wszystko to co
    na tym lepszym odpali się i na tym gorszym.

    Po prostu w tym segmencie więcej kosztuje *komfort* działania. Tego że aktualizacja
    nie mieli Ci dyskiem pół nocy, tylko 30 minut, tego że strony ładują się te 2 sekundy
    szybciej i płynniej przewijają, jesteś w stanie odpalić więcej programów w tle,
    więcej
    zakładek itp. itd. Tak, niektórzy nie chcą i nie muszą za to płacić, albo cenią
    sobie te fizyczne złotówki bardziej niż czas tracony na różne "fenaberie" komputera,
    ale nie wmówisz mi że różnicy nie ma. Po prostu uznałeś tą różnicę na tyle
    nieistotną,
    że niewartą dopłaty.

    --
    Wojciech Bańcer