    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: frankowicze
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Tue, 1 Jan 2019 23:20:35 +0100

    On 2019-01-01, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Intuicje i statystyke z krajów gdzie mozna przechodzic na czerwonym.

    I w tych krajach jest bezpieczniej na czerwonym niż na zielonym?

    > Ale trzeba załozyc ze twój szczególny przypadek wpływa na te statystyke
    > tak samo w Niemczech Anglii i w Polsce. Trzeba załozyc ze wszedzie
    > odsetek ludzi z problemami bedzie podobny.

    I w związku z tym? Skoro wszędzie będzie podobny, to _wszędzie_ zielone
    będzie bezpieczniejsze, czy nie?

    Ja nie pytam czy "zielone w PL" jest bezpieczniejsze niż "czerwone w UK".
    Ja pytam czy "zielone" (ogólnie) jest bezpieczniejsze od "czerwone" (ogólnie).
    Po stronie pieszego oczywiście.

    > Ok, ale wyciałes moja odpowiedz (nie oznaczajac tego...) wiec własciwie
    > nie wiem czy powinienem coś tu odpisac?

    Nie. Odpisz w jednym miejscu, wystarczy :P
    Staram się teraz ucinać już te milionowe powtórzenia, w których
    nadal nie odpisujesz na pytanie o które prosiłem.

    [...]

    > A ty cały czas nie odniosłes sie do mojego rozszerznia problemu z
    > przejscia ze swiatłami do całosci ruchu pieszego.

    To nie jest "rozszerzenie problemu", to jest zupełnie inne zadanienie,
    które Ty próbujesz włączyć do dyskusji.

    > Naprawde nie fascynuje cie to ze sytuacja która wydawałoby sie bedzie
    > pogarszac sytuacje pieszych tak naprawde ja polepsza?

    Wg mnie nie ma to specjalnego znaczenia dla bezpieczeństwa pieszych i ew. wpływ
    na to jest pomijalny. To że szukasz powiązania między "może przejść na czerwonym
    bez mandatu" a "ile osób zginęło na przejściach" nie znaczy że te powiązanie jest,
    albo że jest znaczące.

    > Mowimy o wiedzy czy o intuicji?

    Intuicji. Już napisałeś że "nie wiesz".
    To co Ci podpowiada ituicja?

    > Hmm.. Czyli co? Według banków bezpieczniejsze jest PLN i dlatego klient z
    > PLN sobie moze nie poradzic ale z CHF sobie poradzi?

    Czy Ty nie rozumiesz że wkalkulowane ryzyko to jest _JEDNĄ_ ze składowych
    kosztu kredytu? PLN jest bezpieczniejszy, ale w sytuacji gdy pozostałe koszty
    są większe klienta na to nie stać i tyle. Tak, może kogoś byś nie stać
    na bezpieczniejszy produkt, co w tym dziwnego?

    > Och, nawet ulotnego zwiazku miedzy bezpieczenstwem przechodzenia przez
    > przejscie ze swiatłami a iloscia ofiar wsród pieszych nie wyłapiesz? :(

    Ale Ty o takim związku kompletnie nie mówisz. Ty wiążesz konieczność
    płacenia mandatów za przejście na czerwonym z bezpieczeństwem pieszego.
    A to bzdura.

    > Moim zdaniem logika dokładnie to podpowiada. (i z gory przeprowaszam ze
    > sie jej doszukuje w akcie sprzedazy czegokolwiek)

    Jeśli naprawdę uważasz że logika to podpowiada to masz naprawdę problem
    z logicznym myśleniem. Logika podpowiada że sformułowanie "kredyt w CHF
    jest bezpieczny" nie mówi kompletnie nic o bezpieczeństwie kredytu w PLN.

    [...]

    > No to wracamy do uczciwosci sprzedawców.
    > Dzwoni do mnie bank i mowi ze przed przedstawieniem oferty musi przepytac
    > mnie w temacie mojej wiedzy o finansach i skłonnosci do ryzyka.
    > Odpowiadam na wszystkie pytania jak typowy Kowalski: 0 wiedzy o rynkach
    > finansowych, 0 skłonnosci do ryzyka.
    > Po czym pani zaczyna mi opowiadac oferte oparta na obligacjach
    > korporacyjnych a kiedy mowie co o tym mysle, dziwi sie ze jednak znam
    > temat...

    Na takim poziomie ogólności to przedstawiłeś, że jedyne co można
    napisać to "masaj". Wybacz, ale tak próbujesz swoje subiektywne
    odczucia przedstawiać jako "fakty nierzetelności", że to aż boli.

    > A jakie to ma znaczenie czy to 2 x stało sie przez dzien czy przez pare
    > lat w kontekscie 30 letniego kredytu?

    Ma ogromne, bo właśnie to jaka jest zmienność danej waluty wpływa na określenie
    jej jako "stabilną" lub nie.

    > IMO bardzo tego brakowało - wytłumaczenia ze tak naprawde nie o
    > stabilnosc Szwajcarii chodzi w tych kredytach.

    E tam, wymówki. Nie wierzę by ktokolwiek zmienił swoje zdanie
    pod wpływem takiej informacji. Ani wtedy, ani teraz.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com