    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Tue, 4 Apr 2023 06:16:30 +0200

    On Tue, 4 Apr 2023 02:51:59 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ponoć w umowach znalazły się prawnie zakazane zapisy...
    >
    > Nie wiem, ile w tym prawdy -- nie znam się na tym i nie czytałem tych
    > umów, ale właśnie o abuzywne zapisy ponoć toczy się cała obecna gra...

    Byly "zakazane" zapisy, ale gdyby nie gwaltowny wzrost kursu franka,
    to klienci by sobie te kredyty nadal chwalili.
    Lekko psiocząc na spready bankowe.

    Tylko ze to był jakis drobny ułamek kosztów, a teraz "kara" dla banku
    duża.

    No i jeszcze - kredytów "denominowanych" to jakby nie dotyczy, tzn
    dotyczy w niewielkim stopniu.
    Ciekawe - sądy zaczną literalnie patrzec na umowy, czy rozwiną
    fantazję i będą anulować wszystkie kredyty ?

    > Teraz będzie kandydatem na prezydenta RP...

    No, ciekawe, kogo pis wystawi.
    Morawiecki chyba dobry kandydat, ma szanse.

    > Mieszkanie+ -- tak jest!!! Jak za komuny!!! Jak za komuny, którą
    > obalenie upuszczało narodowi krew...

    no ale patrz, co sie w USA dzialo, jak przestali regulowac.
    przeciez 2008 to ich wina.

    J.