  • Data: 2024-05-06 17:12:32
    Temat: Re: frankowicze odcinek NNN
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 May 2024 15:15:13 +0200, _Master_ wrote:

    > Tak zgadza się.
    > Na tym polega UGODA, za 2 lata orientacyjnie ja dostałbym 50 tysi. a
    > prawnik 25.
    >
    > Ja spłaciłem kredyt JUŻ i już mogę mieszkaniem swobodnie dysponować.
    >
    > Kto wie co by było za dwa lata. Inflacja dziś spada a jutro może być wojna.
    >
    > 10-15 late temu pisałem że kredyty frankowe powinny być "załatwione" na
    > drodze sądowej i ugody.

    Banki są całkowicie za.
    Tylko wczesniej liczyły, ze przegrasz w sądzie, a teraz chcą
    "dobre" ugody zawierać bez sądu :-P

    > Nigdy nie chciałem dotacji od państwa i zawsze krytykowałem
    > nieefektywność i ułudę NADZORU nad bankami. Zawsze chciałem aby banki
    > działały jak zwykłe firmy i ponosiły ryzyko jak zwykłe firmy.
    >
    > Mogły przegrać w sądzie włącznie ze skutkiem ich upadłości.
    >
    > To jest ZDROWSZE dla społeczeństwa niż obecny PAűDZIERZ.

    Hm, jesli ty masz otrzymać darmowy kredyt, a ja stracic oszczędnosci,
    to ja protestuję :-P

    Ale darmowego kredytu pewnie byś nie otrzymał, bo byś nie poszedł do
    sądu, inni by poszli, bank by zbankrutował, i potem byś się musiał
    z syndykiem użerać/sądzić, i nie wiadomo co byś usądził, pewnie nic.

    A nadzór ... akurat zadziałał w miare dobrze - najpierw zablokował te
    kredyty frankowe, potem naciskał na gromadzenie rezerw przez banki,
    i w rezultacie chyba nie zbankrutują.

    Z jednym wyjątkiem Getinu, gdzie nadzór chyba frankowiczów wyru**ł.

    J.