eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankifraud na karcie na wysoka kwote - mial ktos podobna zabawe? › Re: fraud na karcie na wysoka kwote - mial ktos podobna zabawe?
  • Data: 2009-10-28 00:15:32
    Temat: Re: fraud na karcie na wysoka kwote - mial ktos podobna zabawe?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> writes:

    > Jako zabezpieczenie do wypozyczenia auta karta zostala przeciagnieta
    > przez "zelazko" (nie wiem, na jaka kwote, czy w ogole jakakolwiek
    > kwota byla wpisana itp.).

    Gdzies tam powinna byc wpisana, jesli nie na kwicie z zelazka, to
    w umowie podpisanej przez klienta (kwit nie musial byc nawet chyba
    podpisany, sluzy tylko do pokazania ze to byla prawdziwa karta).

    > Po zwrocie auta znajomy zostal zapewniony przez firme, ze "wszystko
    > jest w porzadku", a blokada z karty zostanie zdjeta za kilka dni.

    Ale to zaden dowod czegokolwiek, moglo im sie np. tylko tak wydawac.

    > Jakis czas pozniej z karty zostalo zdjete ok. 500 euro; pare dni
    > pozniej - kolejne 500 euro, i tak dalej. Az w sumie zniklo ok. 3000
    > euro.

    Nalezaloby sie dowiedziec o kwote i warunki z umowy. Ale 3000 euro
    nie jest niczym nienormalnym w takich przypadkach, mam tez delikatne
    wrazenie ze odpowiedzialnosc sprzedawcy nie obejmuje tego typu sporow.
    Brak dostarczenia towaru/uslugi, towar/usluga niezgodne z umowa, owszem.
    Byc moze jesli umowa dokladnie precyzuje kwestie ubezpieczenia i brak
    odpowiedzialnosci za szkody, to moze teoretycznie jest jakas podstawa
    do walki z bankiem zamiast bezposrednio z wypozyczalnia.
    --
    Krzysztof Halasa