  • Data: 2002-12-09 01:29:14
    Temat: Re: fun. emerytalny CU
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert" <s...@o...pl> writes:

> [...]

    Nie wiem jak w II filarze, ale w III mozna w odpowiednim momencie wycofac
    wszystkie srodki, albo wyplacac dozywotnio miesiaczna sume.

    Mysle, ze tu nie bedzie pierwszej opcji.

    > To chyba będzie dla niego emerytura ze środków wpłaconych przez kogoś
    > innego, kto umarł wcześniej.

    Nie powinno tak byc. Tak jest w ZUSie.

    > Planując kwoty ubezpieczeniowe tego typu
    > intensywnie korzysta się z tablic aktuaryjnych (tak to sie nazywa chyba),
    > czyli life expectancy.

    Ale to przy zamianie kapital -> miesieczna wyplata.

    > Też nad tym boleję. Państwo zakłada, że większość z nas by te pieniądze od
    > razu przepiła, a następnie korzystalibyśmy z kosztownej opieki społecznej.

    Eee tam, powody sa zupelnie inne. Panstwo ma w glebokim powazaniu to,
    czy ktos bedzie na emeryturze mial za co zyc, czy umrze z glodu.

    Jakby ~bank zalozyl OFE polegajacy na wplacaniu pieniedzy na lokate
    rentierska przy braku dodatkowych kosztow, to mogloby byc niezle
    - zwlaszcza w ciagu ostatnich kilku lat.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator