  • Data: 2003-06-05 10:38:04
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne - opłaty za prowadzenie
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej> szukaj wiadomości tego autora

    Olin wrote:

    > Witam
    >
    > Chciałbym wiedzieć jak odbywa się pobieranie opłaty za prowadzenie
    > funduszu inwestycyjnego.
    > Na ogół fundusze mają jeszcze opłatę za zarządzanie. Skoro na koncie
    > mam tylko jednostki to:
    > - czy ta opłata "pobierana jest w jednostkach" (czyli z czasem mam ich
    > coraz mniej zakładając, że nic nie sprzedaję ani nie kupuję)

    Tak nie jest

    > - prowizja za zarządzanie "siedzi" w cenie jednostki tzn. wartość
    > jednostki w danym dniu podawana jest z uwzględnieniem tej opłaty.

    Tak jest

    > - jakoś inaczej - jeżeli tak to jak?
    >
    > Czy opłaty za prowadzenie są stałe czy też fundusz może je dowolnie
    > zmieniać gdy ma takie widzimisię?

    Oplaty za zarzadzanie sa zapisane w prospektach i wlz formalnego punktu
    widzenia TFI moga je dowolnie zmieniac. W praktyce nikt tego nie robi.

    > Czy przy ewentualnej sprzedaży też mogą być pobierane jakieś prowizje?

    Tak.

    Fundusze maja czesto kilka rodzajow jednostek zwanych najczesciej a,b, c
    , d itp. Ich wartosc jest taka sama, ale roznia sie wlasnie oplatami
    manipulacyjnymi. W niektorych sa one pobierane tylko przy nabyciu w
    innych tylko przy odsperzdazy, a jeszcze w innych i w obu przypadkach.