  • Data: 2010-04-19 13:31:09
    Temat: Re: gdzie najlepsza polisa lokacyjna?
    Od: z...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > mowa oczywiście nie o żadnych inwestycjach, ale o "polisie
    > lokacyjnej" rozumianej jako ubezpieczenie na życie i dożycie.

    > a oto dalsza część koncertu życzeń :)
    >
    > 2) z niskim wkładem, idealnie 100zł, ale ucieszyłbym sie także
    > gdyby minimalna kwota polisy wynosiła np. 1.000zł
    >
    > 3) z możliwością dopłacania dodatkowej składki w trakcie
    > trwania polisy.

    wyobrażam sobie taki manewr: zakładam 30 polis lokacyjnych
    jednomiesięcznych, na minimalną kwotę (np. 30x1.000zł),
    a dużo większe pieniądze trzymam na rachunku oszczędnościowym,
    bo wyższy procent i nie są one zamrożone,
    mam także ustawione automatyczne przelewy na właściwe rachunki
    polisy lokacyjnej (polecenia stałe, każde wykonywane co miesiac
    i dopóki żyję, co wieczór odwołuję jutrzejsze polecenie stałe.

    Gdy umrę i nie odwołam, taki przelew pójdzie na kończącą się
    danego dnia polisę lokacyjną

    polisa lokacyjna skończy się tuż po zaksięgowaniu takiego przelewu
    a osoba uposażona wypłaci sobie te pieniądze bez podatku spadkowego
    bez podatku belkowego i bez szarpania się ze spadkami i sądami.

    to taka moja ulepszona wersja zapisu na wypadek śmierci

    a teraz prosze o druzgoczącą, konstruktywną krytykę :P