    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: gdzie odkładać "emeryturę"?
    Date: Fri, 15 May 2009 01:23:57 +0200

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4166aa9a-d77e-4f91-84fe-7987b2fc16dc@n21g2000vb
    a.googlegroups.com...

    > He? Chyba się mylisz. Miałem kasiwo na ike agresywnym, zarobiłem
    > paręset złotych na górce w zeszłym roku i szczęśliwie udało mi się
    > uciec przed zwałą na ike obligacji.

    Jest mała różnica - ty miałeś udziały w funduszu inwestycyjnym, a nie
    akcje -
    kolejne oszustwo. Jak się zaczyna trend wzrostowy, to jesteś minimum 2 dni w
    plecy z datą zakupu funduszy, jak się zaczyna trend spadkowy, to z reakcją
    jesteś znowu minimum 2 dni w plecy. To ja podziękował,
    drobne można trzymać np. w eurobanku, a jak mam kupić akcji choćby za 1000
    zł, to wolę to zrobić
    samodzielnie niż za pośrednictwem funduszu. I mam o wiele większy wpływ w co
    inwestuje, niż topiąc to w funduszu.

    > Póki co wyszedłem lepiej niż na lokatach,

    na mIke w mbanku? 3,65% rocznie.... to ja wolę 6% nawet z belkowym,

    > a zdecydowanie mniej z tym
    > zachodu, no i belka mnie nie ciepnie o ile dotrzymam tą kasę do
    > emerytury ;)
    > Oczywiście mowa tutaj cały czas o ike funduszowym, nie lokatowym.

    W tym i w zeszłym roku? Nie wierzę, chyba, że był to fundusz pieniężny, a
    one obecnie jadą dużo gorzej od lokat.
    A jeśli oszczędzasz już kilka lat i pomimo ostatniej 1,5 rocznej zwały
    jesteś jeszcze do przodu, to pomyśl ile byś był do
    przodu gdybyś się te około 1,5 roku temu wycofał.

    > A co dalej? Nie mam pojęcia, szukam, czytam mądrych ludzi,
    > może coś się wymyśli. Jak na razie to ike mi pasuje w miarę.

    A ja się już na żadne IKE namówić nie dam, gdyż:

    1) W każdym banku IKE jest niżej oprocentowane, niż lokata bez IKE,
    1a) W rzeczywistości tego belkowego bardzo łatwo uniknąć, lub też
    oprocentowanie lokaty
    z uwzględnieniem belki jest i tak wyższe niż oprocentowanie IKE.
    2) Wycofanie pieniędzy z mBanku trwało w moim przypadku prawie miesiąc,
    3) mając płynną gotówkę można szybciej reagować na tendencje rynku, niż
    mając ją w IKE.
    4) Nigdy nie wiesz, czy nie będziesz miał potrzeby skorzystać z tych
    pieniędzy wcześniej,
    nie to, że Ci źle życzę, ale nie każdy dożywa do tej 60-tki, a w razie
    czego to gdy będziesz szybko
    potrzebował gotówki, to okaże się, że jej wydobycie potrwa miesiąc, gdyż
    a to wniosek gdzieś zaginie, a to
    podpis na wniosku nie będzie się komuś podobać.