  • Data: 2004-07-24 09:40:38
    Temat: Re: gdzie trzymac pieniadze?
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv> szukaj wiadomości tego autora

    > Moze jeszcze troche i doczekamy sie
    > zachodnich posrednikow oferujacych zachodnie obligacje skarbowe (teraz marze
    > oferowane przez polskie banki sa zbyt duze dla tego typu transakcji).

    Z tego co wiem jest kilka banków/DM oferujących tego typu usługi. Nie wiem jakie
    sa marże.
    A jakie są ?

    > Nasze
    > banki w porownaniu do lokat w PLN nie maja zadnej oferty lokat walutowych
    > dlugoterminowych, cos tu nie gra skoro np. za lokate w USD na dlugi okres
    > dostaje 0,5-0,6%, a w obligacjach rzadu USA moglbym uzyskac ~4-5%.

    Są lokaty inwestycyjne lub 'lokaty inwestycyjne' ktorych polegaja na zakupie
    obligacji (nie tylko rządowych). Z tego co wiem w niektórych przypadkach nie ma
    prowizji, ale za sa pewne ograniczenia. Prawda jest jednak że te oferty nie są
    zbyt ciekawe. Widzialem taka ofertę 3 letnią dot. usd. W pierwszym roku %% bylo
    chyba 2%, a w kazdym kolejnym o 0,5% wiecej. Tak wiec w ostatnim 3,5%.
    Tak wiec bez rewelacji - szczególnie po ostatnim umocnieniu PLN....

    --
    Witek