  • Data: 2009-11-16 13:54:49
    Temat: Re: glosowanie
    Od: "viper" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak właśnie sobie to wyobrażam. Zobowiązanie takie mogłoby być
    > długoterminowe. Na 25 lat albo na całe życie zawodowe. To są szczegóły.
    > Zmienia się jednak bardzo dużo. Ci co by płacili to wiedzieliby za co płacą.
    > Nie traktowaliby takiego obciążenia jako rabunku. Nie oszukiwaliby. Statut i
    > tym samym zasady działania takiego stowarzyszenia ustaliliby sami
    > zainteresowani. Ale tak naprawdę nie o to chodzi by pomóc. Chodzi o to by
    > złupić. W Polsce ogromna część pomocy społecznej jest wyłudzana. Pieniądze
    > są marnowane. Państwo polskie w tym względzie bardzo łatwo oszukać. Wszyscy
> [...]

    Problem w tym, że inaczej się nie da... potrzeby państwa są ogromne i państwo
    musi działac jak mafia... pozwalają ci robic biznes, ale musisz zapłacic
    haracz... i państwo to nie obchodzi czy ci się to podoba czy nie, bo państwo ma
    zawsze rację... bez brutalnego przymusu kasy nie dałoby się ściągnąc... ja też
    kiedyś dostałem od państwa solidną plombę między oczy, uważam
    niesprawiedliwie... ale mimo wszystko ten mechanizm popieram, bo uważam że nic
    innego się nie da wymyślic... zbyt dobrze znam naturę ludzką... jedyne co
    możemy robic to drobnymi kroczkami doprowadzic do tego żeby jak najmniej
    pieniążków się marnowało... i myślę że ten proces cały czas trwa...