  • Data: 2006-05-11 20:42:40
    Temat: Re: gwarantowana niska rata - bph
    Od: "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, "Darek"
    <0...@n...poczta.onet> napisał(a):

    > Ty nie płacisz bankowi za wycenę tylko rzeczoznawcy.
    > Ale jest to koszt zwiazany z kredytem.

    Tak się złożyło, że nic takiego nie płaciłem. Chyba w PeKaOSa pani mnie
    informowała, że przed uruchomieniem kredytu rzezcoznawca stwierdzi, czy
    mieszkanie oferowane przez developera ma rzeczywiście taką wartość, jakiej
    żąda. Oczywiście wycena extra płatna i AFAIR odpowiedź na pytanie "a co
    będzie jak wycena będzie niższa od ceny" wielce mnie rozbawiła.

    > Nie, twierdziłeś że koszty okołokredytowe sa wysokie. Ale nie zalezą
    > one od banku (wpis hipoteki itp) - chyba ze chodziło Ci o prowizję
    > bankową i ewentyalnie koszt zabezpieczenia przejsciowego
    > (ubezpieczenie kredytu).

    Cały czas chodzi mi o koszty powiązane *bezpośrednio* z kredytem, czyli ile
    mam wybulić złotówek, by zrobić bankowi dobrze. Oplaty typu koszta sądowe
    czy notarialne to już całkiem inna bajka. Tak się składa, że w mBanku na
    chwilę obecną odsetki wynoszą ok 55% kwoty kredytu, a jego udzielenie
    kosztowało mnie <1kzł. W "promocji" BPH będzie to 100% i >2kzł. 95%
    gospodyń domowych nie widzi różnicy :-)

    Pozdrawiam
    Artur
    --