    From: Jacek <j...@-...devguide.net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: hipoteczne - skad te roznice.
    Date: Wed, 20 Oct 2004 09:42:27 +0200

    n...@o...pl wrote:

    > właśnie nie mogę - w mbanku bez problemu uzyskałem umowy jakie będę musiał
    > podpisać, oraz wszelkie inne formularze i symulacje
    >
    > natomiast w lukasie nie, konsultant powiedział, że nie ma i nie może mi czegoś
    > takiego dać. czekam na odpowiedź - wysłałem zapytanie mailem z www lukasa co
    > zrobić by móc zapoznać się z umową wcześniej niż tylko w dniu podpisywania.

    dowiedz sie komu podlega konsultant, albo sam go o to
    zapytaj, powinien zmieknac, a w razie trudnosci wal do
    szefa. musisz miec mozliwosc przeczytania umowy
    wczesniej. co wiecej, mozesz jej nie podpisac i wyjsc
    bez zobowiazan. ten konsultant jest chyba z jakiejs
    lapanki.

    > natomaist z oprocentowaniem i jego ustalaniem - tu lepiej w lukasie - w umowie
    > jest określone na jakiej podstawie (wibor + stała marża) jest ustalane
    > oprocentowanie; podczas gdy mbankowe procenty to wytyczne prezesa (wg słów
    > konsultanta kreydtowego, więc wg mnie mniejsza pewność opreocentowania i
    > mniejsza przewidywalność sytuacji)

    sprawdz oplaty dodatkowe, np. za monity, ubezpieczenie
    kredytu, wczesniejsza splate, przewalutowanie, itp.

    jacek