    From: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: hipoteczny w DB czy Millennium ?
    Date: Thu, 4 Sep 2008 06:57:29 +0200

    Podjąłem decyzję. Oto jej racjonalizacja:

    Padło na Millennium. Główny plus to możliwość spłaty w CHF, więc gdyby bank
    manipulował kursami, mogę to kontrolować. Poza tym w razie słabych rynkowo
    warunków będę miał lepsza pozycję wyjściową do ich negocjacji w Millenium.
    Obowiązkowe ubezpieczenie na życie, które można traktowac jako wadę, jest
    na w miarę przyzwoitych warunkach i mogę je zmienic na inne.

    Wady DB:

    jedna główna, za dużo razy usłyszałem "centrala sie nie zgodziła na":

    1. obniżenie marży (może z powodu aukcjekredytowe.pl) - w Mille jest wysoka,
    ale nie ma prowizji
    2. obniżenie prowizji (pewnie j.w.) - w Mille 0%
    3. wypłacenie kredytu jeżeli nie przyniosę umowy od generalnego wykonawcy
    (buduję metodą gospodarczą - ja jestem generalnym wykonawcą - tutaj
    wynegocjowałem że wystarczy umowa na stan surowy, ale to i tak przegięcie) -
    taki warunek dostałem tylko w DB
    4. spłacenie kredytu w CHF -w Mille mogę nawet przynieść CHF w kieszeni
    5. kupienie transz po kursie średnim ani nawet po kursie dewizowym - w Mille
    też nie, ale patrz punkt 4

    W związku z powższymi, mimo że kredyt w Millennium kosztuje mnie więcej o
    ubezpiecenie na życie, wybrałem właśnie ten bank.

    MichalL