    From: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: hipoteka na nieruchomosc obciazona juz hipoteka
    Date: Wed, 9 Feb 2005 06:50:23 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@zagorze.smstv.pl

    > w przypadku korzystania z kasy mieszkaniowej twierdza, ze nie mozna w
    > kontraktowym wziac po prostu ubezpieczenia. Mozna je wziac tylko przy
    > komercyjnym hipotecznym do ktorego mnie namawiaja, ale na tym trace duzo
    > pieniazkow i malo mi sie to oplaca. Jest to taki haczyk w calej tej kasie
    > mieszkaniowej :/

    Ale o ile dobrze pamiętam można zabezpieczyć hipoteką. Jeżeli sprzedający
    się zgodzi to proponujesz zabezpieczenie hipoteczne a przelew z kredytu
    nastąpi po uprawomocnieniu wpisu hipotecznego. Następnie szukasz dobre
    duszyczki w Sądzie KW, kupujesz jasia wędrowniczka (jak trzeba to cały
    karton) i załatwiasz sobie w trybie błyskawicznym wpis hipoteki.
    Sporządzacie akt notarialny kupna, składasz wniosek o wpis hipoteki. Za 2
    dni dostajesz postanowienie o wpisie hipoteki, i po 2 tygodniach (czasami 7
    dni)masz uprawomocniony wpis na dowód czego przedstawiasz odpis z KW.
    Pieniążki uruchomione, sprzedawca ma je na koncie, stara hipoteka do
    wykreślenia.

    Jest inny sposób na przejściowe zabezpieczenie kredytu kontraktowego - cesja
    polisy na życie, poręczenia. Bak powinien przyjąć jakiekolwiek
    zabezpieczenie z ich katalogu.
    Kontraktówki są zmorą bankowców i może dlatego chcą Cię - skutecznie -
    odstraszyć.

    Darek