    From: jokey <jokey@pf_nospam_.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: hipoteka na nieruchomosc obciazona juz hipoteka
    Date: Thu, 10 Feb 2005 21:47:07 +0100

    Dnia Wed, 9 Feb 2005 06:50:23 +0100, Darek napisał(a):

    Czesc !

    > Ale o ile dobrze pamiętam można zabezpieczyć hipoteką. Jeżeli sprzedający
    > się zgodzi to proponujesz zabezpieczenie hipoteczne a przelew z kredytu
    > nastąpi po uprawomocnieniu wpisu hipotecznego. Następnie szukasz dobre

    tak, te wersje Pani z banku przedstawila jako mozliwa, ale mowila ze trzeba
    bedzie czekac ~3 miesiace za uprawomocnieniem wpisu (he he a jasiu
    wedrowniczek na to niemozliwe ;) ), jesli nie przejdzie nic innego to bede
    sie staral tak sie dogadac ze sprzedajacym

    > Sporządzacie akt notarialny kupna, składasz wniosek o wpis hipoteki. Za 2
    > dni dostajesz postanowienie o wpisie hipoteki, i po 2 tygodniach (czasami 7
    > dni)masz uprawomocniony wpis na dowód czego przedstawiasz odpis z KW.
    > Pieniążki uruchomione, sprzedawca ma je na koncie, stara hipoteka do
    > wykreślenia.
    Acha czyli najpierw zakladam druga hipoteke ? Te moja ? Czy splacam
    poprzednia przy zawieraniu umowy przedwstepnej (srodki z kasy mieszkaniowej
    - tez okolo miesiaca zanim wyplaca !) i dopiero pozniej wystepuje o moja i
    dostaje kredyt na roznice z ktorego srodki trafiaja do sprzedajacego po
    uprawomocnieniu wpisu?

    > Jest inny sposób na przejściowe zabezpieczenie kredytu kontraktowego - cesja
    > polisy na życie, poręczenia. Bak powinien przyjąć jakiekolwiek
    > zabezpieczenie z ich katalogu.
    jutro dopytam

    > Kontraktówki są zmorą bankowców i może dlatego chcą Cię - skutecznie -
    > odstraszyć.
    staraja sie jak moga, ale dla mnie komercyjny hipoteczny nie wchodzi w gre,
    za duzo juz stracilem oszczedzajac w kasie mieszkaniowej, zeby jeszcze brac
    tak drogi kredyt.

    dzieki za rady i wskazowki, jutro bede dzwonil do banku i dam znac co i jak

    Pozdrawiam !
    jokey
    GG67208