  • Data: 2002-07-14 13:10:53
    Temat: Re: ignorancja - czy co ?
    Od: @kTosiek <e...@g...dyskusyjne.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest goraco ale wysil troche swoj umysl ;-)
    > Inteligo ma rozpoznawalnosc marki na poziomie 50% w grupie docelowej. To
    > chyba duzo, prawda? Ma ok. 150 tysiecy klientow i 400 mln depozytow.
    > W przypadku Inteligo kupujesz BGB Polska - czyli nie tylko bankowosc
    > detaliczna.

    Wiesz kto bedzie inwestorem? Sadze, ze nie. Czyli nie mozesz wiedziec jaka
    bedzie "grupa docelowa", a co za tym idzie jaka bedzie rozpoznawalnosc marki
    ;-). Przymujesz bledne zalozenie, ze przyszly inwestor bedzie mial dokladnie
    taki sam profil dzialalnosci. To jest malo prawdopodobne.
    Sprobujmy podzielic bank potocznie zwanym Inteligo na czesci. Mamy
    * licencja bankowa
    * system bankowosci internetowej
    * klienci
    * aktywa
    Zastanow sie jaki powinien byc inwestor ktory potrzebuje wszystkich
    wymienionych skladnikow. Powinna to byc duza instytucja niebankowa. Takim
    inwestorem mogl zostac CU. Chce miec swoj bank w Polsce, nie ma licencji,
    nie ma systemu bankowosci internetowe. Ma klientow, aktywa, wlasna siec
    dystrybucji przez agentow ubezpieczeniowych. CU nie chcial placic xxxx zl za
    klienta. Zwlaszcza, ze duza ich czesc jest roznoczesnie klientami CU ;-).
    Inteligo ma problem, tym problemem jest znalezienie wlasciwego inwestora.
    Ostatnio wszystkie przejecia, polaczenia dokonujace sie w sektorze bankowym
    byly miedzy podmiotami dzialajacymi juz na Polskim rynku. Malym wyjatkiem
    jest BOS. Inwestor musi byc nastawiony na obsluge klientow detalicznych. Nie
    ma co sie oszukiwac, w przypadku klientow instytucjonalnych BGB ma
    niewielkie znaczenie.
    > jeszcze jedno. Troche smieszny twoj argument - co zostalo - "Z tych
    > zakupionych bankow pozostaly budynki, czesc pracownikow i rowniez czesc
    > klientow." Mnie sie wydaje, ze chyba w porownaniu ze starymi bankami
    zdobyto
    > wielu nowych klientow, wybudowano wiele nowych placowek. I bank z
    > regionalnego stal sie np. ogolnopolskim.
    Smieszne jest to, ze nie potrafisz zauwazyc, ze to co piszesz jest zgodne z
    tym co ja napisalem ;-) Po co placic za drogi system bankowosci internetowej
    zeby go wylaczyc? Gdyby inwestorem mial by byc np. Citibank, czy BOA ktory
    niedawno sie wycofal z Polski, czy inny duzy bank, bo tylko taki bank bedzie
    stac na zakup Inteligo. Na pewno nie kupi go maly bank nie majacy wlasnego
    systemu obslugi internetowej czy majacy slaby system. Po co placic za
    klientow ktorych sie juz ma? CU, czy BRE jak sugerowal Tristan.
    Obecnie Inteligo nie jest duzym zagrozeniem dla mBanku, bo wiadomo ze nie
    bedzie sie dynamicznie rozwijac dopoki nie bedzie jasno okreslonej jego
    przyszlosci.
    > A dlaczego szukasz tylko na rynku krajowym? JEst wiele instyucji
    > zagranicznych z poteznym know-how, kasa itp, zbey tanio kupic BGB Polska
    > razem z Inteligo.
    Czy potrafisz wskazac inwestora ktory planuje wejscie na nasz rynek zeby
    zajac sie bankowoscia dla klientow indywidualnych? Czy Inteligo jest
    naprawde tanie? Czy bedzie tak tanie zeby zainteresowal sie nim Provident?
    ;-)
    > LG jest w polu zainteresowwania Nordea.
    Nordea ma juz licencje i ta po LG pradopodobnie bedzie do sprzedania ;-)
    > Mniejsza z tym - pamietaj jednak, ze wymienione przez ciebie banki sa to
    > wlasciwie li tylko nazwa + licencja.
    W poprzednim poscie napisales, ze licencja jest wazna, trudna do zdobycia
    itd. Wiec, wskazuje droge gdzie tanio mozna nabyc licencje, jesli tylko na
    niej komus zalezy.
    > ]Inteligo to dzialajacy i to dobrze system z baza klientow.
    > Nikt nie mowi, ze BGB musi zarobic na tej transakcji :)
    No wiec to jest najwazniejsze. Jesli BGB zdecyduje sie tanio sprzedac
    klientow to i nabywca sie znajdzie. Zapewne w koncu sie znajdzie, ale sama
    przyszlosc nie jest jasna.
    > Czy wszystkie twoje wyrazone opinie maja kogos przekonac, ze Inteligo
    zwija
    > sie z Polski i zamyka biznes?
    :-))))) Powiem szczerze, ze traktuje te dyskusje jako dobra i ciekawa
    rozrywke. Moge poznac rozne opinie, argumenty i dowiedziec sie z kim warto
    dyskutowac w przyszlosci :-).
    Czyli wycofuje sie, czy nie? ;-)