  • Data: 2012-03-19 01:02:53
    Temat: Re: ile bylo warte X zl w roku 1984?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" jk5u01$32k$...@i...gazeta.pl

    > Dziś kupiona pralka ma pracować 20 lat? Ja raczej znam opowieści
    > zupełnie inne -- dziś zepsucie się czegokolwiek jest oznaką
    > sypania się pralki a takie sypanie zaczyna się szybciej niż
    > po 10 latach.

    Wcześniejsze pralki z trudem dożywały tych 10 lat, a zanim
    dożywały, były co najmniej wielokrotnie reperowane. Dziś warto
    wywalić pralke po pierwszej awarii, która IMO zwykle ma miejsce
    dopiero po kilku latach. Gdyby dziś ktoś naprawiał pralki tak,
    jak naprawiano je kiedyś -- jedna pralka by starczyła na całe
    życie.

    Kiedyś po prostu nie można było kupić pralki w sklepie.
    Można natomiast było ją zreperować -- zwykle bez trudu.

    Dziś pralka sypie się po 10 latach, wcześniej sypała się
    stale, od samego początku, jeszcze na gwarancji. (rocznej)

    Dziś pralka może mieć taką budowę, że składa się zaledwie
    z kilku części, wcześniej wymieniano cokolwiek -- łożysko,
    krzyżak, programator (nawet regenerowano je) zawory, wyłączniki,
    termostaty, hydrostaty... Reperowano w tak zwane kółko, aż
    skorodowała obudowa do tego stopnia, że nie było co reprować...

    Dziś nie warto wymieniać łożyska -- trzeba by wymienić cały bęben.
    Części są drogie sprzedawcy gówna tacy jak ci:

    http://www.popularna.pl/agd-duze/hydrostaty.html

    wciskają produkty produkowane z gówna -- starczające na tak zwaną chwilę.

    -- To już nie chińskie, ale wręcz greckie!

    BTW tego linku -- dwie grzałki stamtąd pracowały łącznie (w sumie)
    ze 2 miesiące. Inne grzałki do tej pralki? -- jedną (fabryczną)
    połamałem, druga pracowała ze 4 lata i jest sprawna nadal.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'