  • Data: 2010-03-07 17:43:02
    Temat: Re: ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" hmuvee$7vv$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > Na czym polega menniczy stan banknotu? :-)

    Ja mam złote monety z mennicy -- są skancerowane, a ten, kto mi je
    dał, :) gdy marudziłem, zauważył, że też przebierał i wybrał tylko
    to, co było w najlepszym stanie. :)

    Menniczy stan banknotu? Pazłotka nie są zadrapane. ;)

    mennica ż II, DCMs. ~cy; lm D. ~ic
    <<wytwórnia zajmująca się z upoważnienia władzy państwowej
    biciem monet oraz przedmiotów zaopatrzonych w godło państwowe,
    jak pieczęcie, medale, ordery itp.??

    niem.

    Tak to jest, gdy ktoś posługuje się językiem ,,obcym''. :)
    (a Twój przedmówca takim się posługuje)

    Jak miałem kilka lat, uważałem, że kolekcjonowanie monet jest złotym
    interesem. Mam tego kilogramy. :) Są to monety z obiegu -- wartość ich
    jest problematyczna. Nie wymieniałem tego z nikim, bo nikt w ,,okolicy''
    nie miał takiego hobby jak ja. Dostawałem każdą monetę -- w cenie nominału. :)
    Złote (o których wspomniałem) dostałem od kogoś, kto mnie brał za cudotwórcę. :)

    Za cuda się płaci -- nierzadko złotem!

    Ostatnio dostałem w Biedronce jakieś nienormalne dwuzłotówki. Gdzieś zapodziały
    się -- być może bezwiednie wrzuciłem je do pudełka ze starociami/starymi_monetami. :)

    Obok zbierania monet (czasami ;) też banknotów) miałem inne hobby -- dorysowywałem
    korony orzełkom na banknotach i ryłem je na monetach. :) Zapisywałem numery
    banknotów tak przyozdobionych, ale ani jeden do mnie nie wrócił. :) (jeden
    mogę uznać za podejrzany -- miał koronę, ale nie miałem go w swoim spisie)
    Monetom ryłem korony, malowałem czarnym tuszem i zabezpieczałem klejem (do
    klejenie, nie do wąchania) tak, aby długo się trzymały.

    Nawet mam gdzieś malutki kajecik, który zrobiłem samodzielnie w tym celu, aby
    zapisywać tam numery banknotów.

    Gdy byłem chłopcem, uczono nas w szkole robienia rzeczy niepotrzebnych -- umieliśmy
    więc robić proste krzesła czy taborety, zeszyty pod/na miarę, pudełka i inne
    rzeczy... :)
    Wiedzieliśmy, jak kleić papier, aby nie zwijał się, umieliśmy malować go tak, aby
    nie było smug itd...

    No... I wiedzieliśmy, co robi się w mennicy. :)
    (co ludzie robią w mennicy -- tam nic się samo nie robi)

    Dziś można dostać za bezcen tusze, pędzle, farby, kleje i różne kartony,
    a mimo tego w sklepach są sprzedawane pudełka kartonowe za makabrycznie
    duże pieniądze. :)

    Gdy byłem większym chłopcem, uczono nas pisania prostych ,,programów komputerowych''.
    I ta sztuka w ojczyźnie została zapomniana. :) Efekty są widoczne choćby w bankach,
    śpiących nocami... :)

    W miejsce pisania programów wprowadzono nowe tajemnice różańca. :)
    Przydają się do kiblowania w Anglii, gdzie są protestanci. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Mam też (zbierane moneta po monecie -- nie hurtem) ponad dwa i pół
    kiloGrama
    dziesięciogroszówek. :) Jedna waży 2.5 Grama. :) Zbierałem mozolnie na
    samochód.
    Niestety na samochód dostałem pieniądze, więc cel zbierania nie został osiągnięty. ;)