  • Data: 2009-06-29 17:04:15
    Temat: Re: inflacja
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):

    > Nie jest to prawda wedle Keynesa za to Milton tak gada ale co to Keynes
    > mial Nobla pierwszy.

    czy to ważne kto dostał Jobla, skoro definicja mówi że inflacja to wzrost
    ilości pieniędzy na rynku to ten kto dokłada (dodrukowuje) te pieniędze jest
    winny inflacji /chyba logiczne no chyba że ekonomia to nauka nielogiczna w
    co zaczynam wierzyć/

    > Nie rzad drukuje pieniadze tylko banki.

    banki ale chyba centralne w poszczególnych krajach tylko na czyje polecenie
    dla przykładu w polsce NBP Skrzypek sam wpadł na pomysł aby od stycznia 2008
    do stycznia 2009 dodrukować 15mld zł

    > Podejmuja banki komercyjne lekko stymulowane przez NBP

    to co pkobp, wbk, bre itd mają swoje drukarnie do drukowania pieniędzy?
    chyba żartujesz, albo nie wiesz co piszesz

    > Zwiekszenie konsumpcji w celu pobudzenie gospodarki.

    gdyby drukowanie zwiększało konsumpcję to drukowanie kasy byłoby lekiem na
    każdy kryzys, to nie chodzi o konsumpcję
    uwaga przykład:
    państwo X drukuje 100 zł i wprowadza je na rynek przez urzędników i
    zamówienia publiczne, urzędnicy muszą coś jeść itd więc te 100zł wymieniane
    jest przez państwo ze społeczeńtwem na wyżywienie urzędników (władzy i
    darmozjadów z nimi związanych) aby część z tych 100zł wróciła do państwa X
    musi ono nałożyć podatki na społeczeństwo z którym wymienia się pieniędzmi i
    tak część z tych 100zł wraca do państwa ale pozostałę nie wracają w kutek
    czego państwo X ma braki i władza zaczyna głodować więc wpada na pomysł
    dodrukujmy pieniędzy brakujących tak żeby społęczeńtwo się nie dowiedziało
    ile drukujemy i tak GUS podaje inflację ze wzrotu cen żywności która wynosi
    ok 4,5% a państwo drukują kasę tworzy inflację na poziomie 15%
    czyste oszutwo :) ale ciemny i zastraszony lud wszystko kupi :)))))

    > Szczesc boze rzad nic nie drukuje

    ale bank drukuje na polecenie rządu

    NBP

    > NBP decyduje tylko o przyroscie "papieru" ktory stanowi od 5-15%
    > pieniedzy w roznych krajach. To sa "fistaszki"

    decyduje dlatego ponieważ rządowi brakuje pieniędzy z tej protej przyczyny
    że między innymi żywność surowce powstają bez wpływu pieniądza, ropa jest i
    już gaz jest i już, zboże to woda i słońce i na dodatek co roku bez inflacji
    zboże rośnie i jak rząd dziś kupi dobra konsumpcyjne i ściągnie część kay w
    potaci podatków to zaczyna mu brakować na kolejny rok bo dobra konsumpcyjne
    są niezależne od pieniędzy i tak co roku trzeba drukować bo władza musi
    zrobić z ciemniaków matołów :))))

    > Utrata wartosci pieniadza w czasie ma pewny uzasadnienie ekonomiczne np
    > dzieki temu nie oplaca sie "chomikowanie" i urealnia sie wartosci dobr
    > np wynagrodzen

    tu nie chodzi o urealnianie czy "chomikowanie" chodzi o to że jednym kończy
    się kasa a inni ją mają i mają dobra konsumpcyjne ci co nie mają kasy chcąc
    ją mieć i wymienić ze społeczeństwem na dobra konsumpcyjne muszą sobie je
    wydrukować a że władza drukuje pieniądze i ona stoi na straży aby nikt inny
    tego nie robił tak więc jest to jednostronne dymanie ciemnego społeczeństwa

    to tyle wykładu :))))