  • 1. Data: 2009-06-29 11:16:55
    Temat: inflacja
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    co mnie tknęło aby podrążyć ten temat bo jest cholernie ciekawy
    1. przyczyną inflacji jest dodatkowe drukowanie pieniędzy przez pańtwo
    2. efektem drukowania a więc inflacji jest wzrost cen to znaczy że
    społeczeństwo widzi że na rynku jest więcej pieniędzy i zaczyna podnosić
    swoje ceny co nie oznacza że ceny muszą wzrosnąć o tyle procent o ile
    dodrukowano pieniądze
    pytania
    1. dalczego rząd podejmuje decyzje o dodrukowaniu pieniędzy?
    2. czy decyzję o dodrukowaniu pieniędzy podejmuje rząd czy NBP?
    3. jeżeli NBP podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce osiągnąć
    dodrukowaniem pieniędzy?
    4. jeżeli rząd podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce osiągnąć
    dodrukowaniem pieniędzy?
    5. czy może być tak że rząd podejmuje decyzję o dodrukowaniu pieniędzy a NBP
    jako emitent wykonuje to polecenie i i czy to jest niezależność NBP od rządu?
    6. czy nie wydaje się wam że drukowanie pieniędzy to oszukiwanie własnego
    społeczeństwa to znaczy tych którzy wytwarzają dobra konsumpcyjne?

    czas start :)

  • 2. Data: 2009-06-29 13:22:20
    Temat: Re: inflacja
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Podam Ci podstawowe info.
    Inflacja to podatek.

  • 3. Data: 2009-06-29 13:26:40
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l>

    olob kowalski napisał:

    > 6. czy nie wydaje się wam że drukowanie pieniędzy to oszukiwanie własnego
    > społeczeństwa to znaczy tych którzy wytwarzają dobra konsumpcyjne?

    Dokładnie, a jeszcze dokładniej to kolejny sposób na grabienie ludzi z ich
    pracy, czyli kolejny podatek.

  • 4. Data: 2009-06-29 14:23:28
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "olob kowalski" <b...@g...pl> wrote in message

    Jesli brakuje kasy to trzeba ja skads zdobyc.
    Mozna np. okrasc tych co maja oszczednosci.
    Robi sie to wlasnie poprzez inflację.
    Panstwo cudownie ma pieniadzę bo dodrukowało, ale znika
    wartosc nabywcza pieniądza Kowalskiego.

    Podobnoo czeka nas duza inflacja nie tylko w Polsce ale na świecie.
    Zwlaszcza w USA gdzie dodrukowano mase zielonych bez pokrycia.

    Pozdr,
    Duch

  • 5. Data: 2009-06-29 15:43:33
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    Duch <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Podobnoo czeka nas duza inflacja nie tylko w Polsce ale na świecie.
    > Zwlaszcza w USA gdzie dodrukowano mase zielonych bez pokrycia.

    ale dlaczego kasy brakuje? co jest przyczyną braku kasy?

  • 6. Data: 2009-06-29 15:53:38
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "olob kowalski"

    > ale dlaczego kasy brakuje? co jest przyczyną braku kasy?

    Wydawanie więcej, niż się ma samemu i spłacanie długu nowymi pożyczkami.

  • 7. Data: 2009-06-29 16:07:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    olob kowalski pisze:
    > co mnie tknęło aby podrążyć ten temat bo jest cholernie ciekawy
    > 1. przyczyną inflacji jest dodatkowe drukowanie pieniędzy przez pańtwo

    Nie jest to prawda wedle Keynesa za to Milton tak gada ale co to Keynes
    mial Nobla pierwszy.

> [...]
    > dodrukowano pieniądze
    > pytania
    > 1. dalczego rząd podejmuje decyzje o dodrukowaniu pieniędzy?

    Nie rzad drukuje pieniadze tylko banki.

    > 2. czy decyzję o dodrukowaniu pieniędzy podejmuje rząd czy NBP?

    Podejmuja banki komercyjne lekko stymulowane przez NBP

    > 3. jeżeli NBP podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce osiągnąć
    > dodrukowaniem pieniędzy?

    Zwiekszenie konsumpcji w celu pobudzenie gospodarki.

    > 4. jeżeli rząd podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce osiągnąć
    > dodrukowaniem pieniędzy?

    Szczesc boze rzad nic nie drukuje

    > 5. czy może być tak że rząd podejmuje decyzję o dodrukowaniu pieniędzy a NBP
    > jako emitent wykonuje to polecenie i i czy to jest niezależność NBP od rządu?

    NBP decyduje tylko o przyroscie "papieru" ktory stanowi od 5-15%
    pieniedzy w roznych krajach. To sa "fistaszki"

    > 6. czy nie wydaje się wam że drukowanie pieniędzy to oszukiwanie własnego
    > społeczeństwa to znaczy tych którzy wytwarzają dobra konsumpcyjne?

    Utrata wartosci pieniadza w czasie ma pewny uzasadnienie ekonomiczne np
    dzieki temu nie oplaca sie "chomikowanie" i urealnia sie wartosci dobr
    np wynagrodzen

  • 8. Data: 2009-06-29 16:08:34
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    maciej pisze:

    > Dokładnie, a jeszcze dokładniej to kolejny sposób na grabienie ludzi z
    > ich pracy, czyli kolejny podatek.

    Ale kto grabi? I po co? Stala liczba pieniadza powoduje deflacje
    i tezauryzacje pieniadza a twoje wynagrodzenie rosnie mimo nominalnej
    wartosci. To nei jest zdrowa sytulacja.

  • 9. Data: 2009-06-29 16:10:01
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Duch pisze:
> [...]
    > Mozna np. okrasc tych co maja oszczednosci.
    > Robi sie to wlasnie poprzez inflację.
    > Panstwo cudownie ma pieniadzę bo dodrukowało, ale znika

    Kowalski niech zamieni w zloto jak tak sie boi.
    Wstyd ze na grupie o gieldzie nikt nie ma pojecia kto drukuje pieniadze
    i skad sie biora wstyd

    > Podobnoo czeka nas duza inflacja nie tylko w Polsce ale na świecie.
    > Zwlaszcza w USA gdzie dodrukowano mase zielonych bez pokrycia.

    Kupuj zloto podobno zawsze daje zarobic. A wlasnie uncja miala byc po
    2000USD skoro te dolary tak drukuja. Czyzby zloto nie odzwierciedlalo
    wartosci ?

  • 10. Data: 2009-06-29 16:10:23
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    skippy pisze:
    > Użytkownik "olob kowalski"

    > Wydawanie więcej, niż się ma samemu i spłacanie długu nowymi pożyczkami.

    Szczegolnie ze konstytucja na to nie pozwala.