  • Data: 2021-12-12 15:44:18
    Temat: Re: inflacja
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 9 gru 2021 o 16:40, J.F pisze:

    > Tak swoja droga - 1gr wazy 1.64gr.

    To akurat typowe -- bardzo często widzimy takie
    (rzekomo ;) niepoprawne) równania, typu:

    6W=50W <-- świetlówki LED
    2l=5l <-- koncentraty do płukania

    -=-

    Ale o czym innym chcę napisać...
    Wiele słychać o rzekomym powiązaniu inflacji z dodrukiem...

    https://gazetakrakowska.pl/wpadka-genialnego-falszer
    za/ar/196899

    Widać wyraźnie, że dodruk nie był przyczyną inflacji...

    Najpierw skanował oryginalne pieniądze, zapisał je na płytkach CD,
    a potem drukował na drukarce atramentowej i na bazarze Tandeta
    fałszywki próbował puścić w obieg.

    - Nie udawało się, ludzie zwracali mi falsy, bo były złej jakości.
    Wróciłem do domu i potargałem je, resztki wyrzuciłem do kosza na
    śmieci - przyznał.

    Uważny czytelnik na pewno zauważy, że w 2000 roku atramentowe
    drukarki były inne niż teraz, ale moim zdaniem do słaby argument...

    Wykonane monety ważyły od 6,65 do 6,95 g, czyli od oryginałów
    różniła je waga kilku setnych grama. Były bliskie ideału.

    Grubość monet, średnica, ząbkowanie - zbliżone do autentycznej.
    Kolor: niewielkie zróżnicowanie. Rewers, awers: precyzja
    odwzorowania zbliżona do autentycznej.

    W sześciostopniowej skali jakości fałszywek miały najwyższą, szóstą.

    -=-

    Masa jednej monety o nominale 5 zł to 6.54g, nie (jak wyżej) 6.65g
    do 6.69g -- tak q przestrodze, gdyby ktoś chciał założyć własną
    mennicę... [czyli facet miał gest, lub inaczej pisząc -- był rozrzutny]

    https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/banknoty_i_monety/mo
    nety_obiegowe/opisy.html

    --