    From: "OLY" <o...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: inkaso czekow, prowizje
    Date: Fri, 25 Jul 2003 14:02:52 GMT

    "darsoon" <d...@p...pl> wrote in message
    news:bfrapn$7jr$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Opisana przez Ciebie sytuacja dotyczy SKUPU czeku.
    > Dyskusja, rozpoczęta przez Krzysztofa, dotyczy INKASA czeków.
    > W expresowym skrócie. Skup czeku polega na wypłacie kwoty wymienionej w
    jego
    > treści, w dniu jego przedstawienia do realizacji.
    > W przypadku inkasa, czek jest wysyłany do płatnika i kwota czeku wypłacana
    > jest beneficjentowi dopiero w momencie otrzymania pokrycia z banku
    > zleceniodawcy (płatnik inaczej trasat :).
    > Czeki są przyjmowane przez banki do inkasa, jeżeli z roznych wzgledow nie
> [...]

    Tylko, ze to sie wlasnie zmienilo. Przynajmniej w PKO SA. Bo obecnie nie
    przyjmuja juz czekow do skupu. Zmienily im sie przepisy i przyjmuja tylko
    niewielki procent czekow, ktore jak to Pani powiedziala maja na swojej
    liscie jako znane i sprawdzone. Ja akurat wplacalem zwroty z income-tax i te
    sa 100% pewne a nie bylo innej mozliwosci jak wplata inkaso i czekanie 6
    tygodni.