  • Data: 2005-01-05 22:22:52
    Temat: Re: inteligo czy mBank? Co wybrać?
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    5 Jan 2005 18:11:18 +0100, na pl.biznes.banki, anna w wiadomości
    <news:1a6e.000001ae.41dc1fb4@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Nie mam stałych dochodów, ale chcę sprzedawać na Alegro i z tego tytułu
    > chcę założyć konto, i nie wiem jakie?

    Jeśli chcesz sprzedawać na Allegro, to najlepiej załóż konta w obu
    bankach. Przelewy w ramach tego samego banku są darmowe, a przy drobnych
    transakcjach nawet te 99 groszy opłaty za przelew dla kupujących odgrywa
    jakąś rolę.
    Natomiast największą korzyścią z posiadania konta w obu bankach jest
    szybkość transakcji: klient kupuje na aukcji towar i jeśli oboje macie
    konta w tym samym banku, to pieniądze są na Twoim koncie w przeciągu
    kilku minut.
    Kiedyś, gdy kupowałem na Allegro doładowanie komórki, to cała transakcja
    nie trwała dłużej niż 3 minuty :)

    > Nie wiem jaka jest różnica opłat Inteligo i mBanku?

    W mBanku jedyny koszt, to 50 groszy za przelew do innego banku oraz 1 zł
    za przelew do ZUS i US, wszystko inne jest praktycznie za darmo.
    W Inteligo przelew zewnętrzny kosztuje 99 groszy, karta Visa Electron
    też jest płatna, a prowadzenie jest za darmo tylko wtedy, gdy średnie
    miesięczne saldo jest wyższe niż 99 zł, w przeciwnym razie płacisz 5
    zł/m-c.
    Musisz jednak być przygotowana na to, że Inteligo ma dosyć specyficzny
    sposób obliczania tego średniego salda, powodujący że nie jest ono przez
    klienta osiągane.
    Typowy post wkurzonego takim postępowaniem klienta możesz znaleźć np.
    tutaj: http://tiny.pl/87d.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj