    From: "PshemeK" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: inteligo...wrrr
    Date: Wed, 4 Aug 2004 16:11:02 +0200

    > Eeeee? Paszczowo przez telefon? A gdzie tak maja? W moich bankach zawsze
    > hasla leca z klawiatury.

    W Twoim ulubionym banku :) Bankowość telefoniczna w BPHu. Przy potwierdzaniu
    przelewów podaje się 3 cyfry z hasła 6-cio cyfrowego. Ustnie. Oczywiście
    zanim się połączysz z konsultantem jest weryfikacja za pomocą numeru klienta
    i 4-cyfrowego PINu wklepywanych z telefonu. Ale cyfry z hasła podaje się
    ustnie.
    A w mBanku się klepie wszystko z kalawiaturki, tak?
    A jak dzwonisz z komórki to co ? Musisz machać ręką jak jakiś szaleniec?
    komórka przy uchu,
    - cyfre 3
    komórka przed oczy - klawisz - komórka do ucha
    - cyfre 6
    komórka przed oczy - klawisz - komórka do ucha

    Ile tam tych cyfr wymagają? Teraz to się nie dziwie , że narzekasz :)

    > Niech podsluchuja. Hasla jednorazowe lub token zalatwiaja sprawe.

    Czy ja wiem ? Token jak zgubisz albo Ci ktoś podpieprzy, to jest spory
    koszt, bo wydanie nowego z tego co wiem, kosztuje (tak było w e-PKO).
    A hasła jednorazowe.... Jak dla mnie to zdrapki to troche prymitywna
    metoda....
    Fajnie by było, jakby w BPH można było stworzyć więcej kluczy i je jakoś
    podopisywać do konkretnych operacji. Że np. takim kluczem moge podpisać
    przelewy tylko do jakiejś tam kwoty, do większej innym, itp. Oczywiście
    nieobowiązkowo. Jak ktoś chce to niech ma jeden klucz do wszystkiego.
    No ale takie możliwości systemów bankowości internetowej to chyba przyszłość
    :) Przynajmniej dla klienta detalicznego.....

    Pozdrawiam

    PshemeK