  • Data: 2007-02-04 11:51:43
    Temat: Re: inwestycja niedlugoterminowa w SFI
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 04 Feb 2007 12:30:40 +0100, Sierp <s...@n...net>
    wklepał(-a):

    >Kwota do zainwestowania to 10-20tys (na poczatek 10),
    >no i teraz sie zastanawiam - warto? W BPH mam gwarantowane 3%
    >(pomniejszony o podatek), z tego co widze, w DWS Polska FIO Płynna
    >Lokata (fundusz rynku pienieznego) zysk to ok. 4%
    >http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/fi.html
    ?DWSP
    >przy czym przyznam, trudno mi koszty zysk, czytajac prospekt.
    >Na stronie jest napisane 1%, ale co oznacza 1%? Krotko mowiac,
    >jaki jest realny zysk z takiego TFI i czy w moim przypadku
    >warto sobie nim zaprzatac glowe?

    To oznacza, że gdyby pracownicy TFI pracowali za darmo i fundusz nie miałby
    żadnych kosztów, to zysk byłby 4 + 1 = 5%. Notowania uwzględniają już koszty
    zarządzania, więc nie musisz tego odliczać. Natomiast w funduszach rynku
    pieniężnego oczywiście wysokość kosztów jest ważna, gdyż wynoszą one zwykle ok.
    kilkanaście procent twojego zysku z inwestycji. Przy funduszach akcyjnych
    stosunek kosztów funduszu do zysków jest zwykle niższy.