  • Data: 2006-09-20 12:23:07
    Temat: Re: jade na rok do Francji
    Od: "Quental" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > mysle ze bedzie tego 20 tysiecy zl
    > sprawdze czy fortis bank lub bzwbk prowadzia rachunki w euro
    > dzieki za wskazowki ...nowe pomysly wciaz mile widziane:)

    Możesz zrobić tak:
    1. Zakładasz konto w Multibanku i od razu zakładasz do niego konto
    walutowe EUR.
    2. Wyciągasz 20000 PLN od siebie z banku.
    3. Idziesz do kantoru i wymieniasz na EUR (przy tej kwocie utargujesz
    nawet 8 groszy na jednym EURO - jesteś ok. 400 PLN do przodu, nie
    mówiąc o tym ile jesteś do przodu w stosunku do przelicznika
    bankowego).
    4. Idziesz do kasy w Multibanku i wpłacasz EUR.
    5. Jedziesz do Francji i zakładasz tam konto (z tego co wiem, mogą
    być z tym pewne trudności formalne, ale wiem, że przy odrobinie
    cierpliwości i sprytu daje się to zrobić).
    6. Dowiadujesz się dokładnie o SWIFT.
    7. Wchodzisz na swoje konto w Multibanku i robisz przelew zagraniczny
    na swoje konto we Francji.
    8. Najdalej po dwóch dniach, jeśli dobrze wypełniłaś przelew na
    stronce, powinnaś mieć kasę na koncie we Francji.

    Ja to osobiście przećwiczyłem w dwóch krajach europejskich (akurat
    nie we Francji) i bez problemu działało. Przelew zagraniczny w
    Multibanku kosztuje 25 złotych. Jedyny drobny mankament jest taki, że
    musisz z większą gotówką łazić po mieście. Ale to i tak chyba
    lepsze, niż wożenie do Francji w skarpecie ;)

    Pozdrowienia i powodzenia,