  • Data: 2007-08-12 20:58:20
    Temat: Re: jak bezpiecznie płacić przez Internet ??
    Od: "Piotr" <piotr@centrum_.cz> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Nie mam pewności, czy rzeczywiście nie jest możliwe wygenerowanie na
    > takiej karcie salda debetowego, które i tak trzeba będzie spłacić.Chcę
    > mieć

    Jest mozliwe - ale w granicach rozniy kursowej. Przyklad: majac na karcie
    380 zl kupujesz cos z zagranicznym sklepie za 100 euro - liczac 3,8/euro. W
    momencie rozliczenia (nie autoryzacji) okazuje sie, ze 1e=3,9pln. Wiec
    powstanie saldo ujemne na karcie.

    > pewność, że posługując się taką "bezpieczną" kartą da się zrealizować
    > transakcję tylko do wysokości dostępnych środków, albo nie da się wykonać
    > transakcji w ogóle.

    Tak - w przeciwnym wypadku nie byla by "bezpieczna"

    > 2. Ktoś tu kiedyś pisał, że w pewnych warunkach np hotel może obciązyć
    > kartę kwotą wyższą od tej wstępnie autoryzowanej, a bank musi to
    > obciążenie
    > zrealizować. Gdyby tak było, to sekwencja zdarzeń: 1.autoryzacja 1000zł,
    > obciążenei 2000 zl, i ta proweadziłoby do konieczności zapłącenia tych
    > 2000, a dopiero potem byłby czas na reklamacje.

    Tego typu karty nie moze (a raczej - nie da sie). Przyklad:

    - rezerwujesz nocleg. Hotel obciaza karte na 1 zl tytulem weryfikacji.
    Dokonujac rezerwacji (np.w promocji) zgadzasz sie, ze jesli z niej
    zrezygnujesz hotel ma prawo obciazyc karte tytulem 1 nocy. Wiec hotel
    obciaza (kk, o ile sa na niej srodki - jesli nie ma - to juz inna historia).
    Jesli rezerwowales karta typu prepaid, wirtualna, itp - ktora wczesniej
    rozladowales - hotel jej nie obciazy, jednak bedzie od ciebie i tak
    egzekwowal swoja naleznosc.

    > 3. PayPal. I tak trzeba mieć karte kredytową, która jest obciążanna przez
    > PayPal. Inne wątpliwośći: jak powyżej.

    Nie musi byc kredytowa - moze byc wirtualna, itp. Ogolnie jesli Paypal to
    tylko taka karta.

    > Byłbym wdzięczny za poradę, jaki sposób płatności wybrać. A będzie
    > mipotrzebny (e-bay, zakupy wysyłkowe w Niemczech, opata za VoIP Betamax)

    jesli limit 2k wystarczy to sprawdza sie ekarta mbanku - wada - trzeba tam
    miec konto. jesli zalezy ci na anonimowosci i sporadycznych zakupach -
    epassporte... ew. prepaid money, electron inteligo, itp.

    Pozdr.,
    Piotr