eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z
    Torunia?
    Date: Wed, 10 Mar 2010 15:39:55 +0100

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > myślę że nie należy podsuwać takich pomysłów pani dr Gabrieli Masłowskiej
    > bo my tu sobie śmichy chichy a ona napisze sobie jakieś poprawki do ustawy
    > prawo bankowe i całkiem poważnie będziemy płacić. :P

    Będziecie!!! Jeśli nie przestaniecie sobie nawzajem :) skakać do oczu -- będziecie.
    :)
    A Rydzyk będzie się śmiał. :) (kto się śmieli -- ten korzysta!)

    -- szkoły prywatne należy dofinansowywać, gdyż odciążają szkolnictwo państwowe

    Idźmy za ciosem...

    -- piekarnie prywatne należy dofinansowywać, gdyż odciążają piekarnictwo państwowe

    Czy ja mam na oku jakąś piekarenkę? :) Nie mam, ale ponoć jakaś piekarenka
    (czy może jej mama) miała na oku mnie. :) Kto wie -- może kiedyś się przyda
    takie posunięcie i będę mógł mówić -- od dawna twierdzę, że piekarnie prywatne
    należy dofinansowywać. :)

    W normalnym społeczeństwie ludzie płacą podatki!!! Na wojsko, na policję, na
    inne CELE WSPÓLNE!!! A u nas podatki są jak danina płacona na Królową Balu
    lub na Miss Polonia!!! Królowa zbiera i wydaje jak swoje własne!!! Trzeba
    obudzić świadomość ludzką! Podatki płacimy, aby utrzymać Państwo, które
    OPIEKUJE SIĘ narodem (ludźmi) czyli dba o jakąś integrację tegoż narodu
    (na przykład o język) oraz o bezpieczeństwo tegoż narodu, zamieszkującego dany kraj.
    :)

    To nie są pieniądze prywatne ekipy, która w wyborach zdobyła władzę. :)
    To są nadal wspólne pieniądze. :)

    I podatki płacić należy nie OD czegoś (na przykład od przelewania pieniędzy)
    ale na COŚ, na przykład na obronę kraju przed zagrożeniami zewnętrznymi lub
    wewnętrznymi. :) (o czym wspominał w swoim przemówieniu Wojciech Jaruzelski,
    gdy wprowadzał stan wojenny, celem czego miała być walka z wrogiem wewnętrznym,
    jakim był związek zawodowy Solidarność)

    Podatki płacimy na jakiś cel. Bogatsi mają więcej do stracenia w razie wojny
    (na przykład z bolszewizmem czy faszyzmem) dlatego powinni płacić więcej niż
    biedni, którzy mają mniej do stracenia. :) Patrioci powinni też płacić więcej
    od niezaangażowanych -- stąd Fiskus (z jego urzędasami) powinien pobłażliwie
    patrzeć na tych, którzy nie chcą płacić uczciwie_aż_do_bólu czy wręcz nadgorliwie. :)
    Na takich, którzy ,,lekko'' obchodzą prawo, Fiskus ma inne (nierestrykcyjne)
    metody -- zwykle typu ,,jak Kuba państwu, tak państwo Kubie''. :) Dobrym tego
    przykładem jest rozróżnianie ,,konsumenta'' od ,,firmowego kupca''. Tym
    pierwszym opiekuje się rzecznik konsumenta oraz inspekcja handlowa (ta
    ostatnia niestety tylko w marzeniach konsumenckich) a firmowy jest zdany
    na ,,łaskę ogólną'' -- w razie potrzeby ma iść do sądu, gdzie oczywiście
    państwowy urzędas niezależny, zwany sędzią, rozstrzyga spór. :)

    Innymi słowy -- nikt zdrowy na umyśle nie wprowadzi ,,podatku od przelewu''. :)
    Jeden przelewa dużo/często, bo ma mało i chce jak najwięcej zarobić na odsetkach,
    drugi przelewa dużo/często, bo ma duże wydatki. Szybko bogaci zrezygnowaliby
    z przelewania i zajęliby się obrotem surowcowym -- Fiskus nie tylko nie
    zarobiłby na tym, ale by stracił...

    Podatki trzeba zbierać NA CELE -- jasne, wskazane w sposób oczywisty.
    Należy je zbierać w sposób oczywisty i prosty. :):):):)
    Należy więcej pobierać od bogatych niż od biednych. :)

    Gdyby ktoś wprowadził ,,podatek od przelewu zewnętrznego'' wykazałby się
    mądrością ciekawszą niż minister Marek Belka swoimi zaokragleniami. :)

    BTW belkowego... Zniesienie tego podatku zmniejsza %% od kredytów, a więc
    obniża cenę pieniądza. :) Zatem ożywia gospodarkę. :) Czyż w dobie kryzysu
    nie należ dążyć do ożywiania gospodarki? Czyż ożywienia nie uzyskuje się
    poprzez obniżenie kosztu pozyskania kredytu? :)

    Wszystkie banki zrezygnują :) z płacenia belkowego, więc konkurencyjność minie.
    Szybko te banki zaczną obniżać (o 0.25%, ale jednak!) %% swoich (udzielanych
    przez siebie) kredytów... Obniżenie kosztu kredytu (decyzjami z NBP rodem)
    mogłoby jeszcze mocniej zachęcić ludzi do inwestowania. :) Oczywiście
    najlepszym ożywiaczem jest stabilizacja gospodarcza, ale o tej nie
    warto rozmyślać. :) Zwłaszcza wtedy nie warto o niej marzyć, gdy ludziska
    uważają, że podatki należy płacić nie NA JAKIŚ (ŚCIĆLE OKREŚLONY) CEL,
    ale OD WSZYSTKIEGO, CO SIĘ PORUSZA. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum... Dobrze, że mi przypomniałeś!! Dziś jeszcze nie ćpałem!!
    Idę więc poćpać!!! Nawet mam fotki narkotyku, który ćpam!!!
    Wygląda jak mąka czy cukier puder, ale jest regularny (widać pod lupą)
    i malutki/drobniutki. :) Należy go wdychać. :) Efekty są (korzystając
    ze słownictwa PWN) zajebiste!!! Na szczęście nie trzeba tego ćpać co
    12 godzin, choć farmaceuci piszą, że trzeba ćpać o stałej porze...
    Do leków ćpalnych (wziewnych) mam jeszcze leki na głowę -- coś na
    kształt psychoterapii, to znaczy w spraju. ;) Sprajuje się w nos
    i pomaga!!! Słowo!!! Terapia droga, nie nie jest refundowana przez
    NFZ, ale zatoki oboczne nosa (czy jak im tam) czyści skutecznie!!!