  • Data: 2005-07-04 15:56:40
    Temat: Re: jak rozpoznać stan przedzawałowy banku komercyjnego?
    Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nadzor Bankowy przez ten czas sporo sie nauczyl i jesli bank ma problemy -
    > to idzie zarzad komisaryczny, albo inne banki robia zrzutke.

    a zarząd komisaryczny idzie w parze z zawieszeniem działalności banku oraz z
    niewypłacaniem powierzonych bankowi środków. Znam to np. z Banku (Niedo)Rozwoju
    Rolnictwa, w którym pracowałem, gdy pod koniec lutego 1995 prezes NBP o bardzo
    nieprzyzwoitych inicjałach HaGieWu ogłosiła zawieszenie działalności.

    Tamten bank BRR jakoś uratowano (co było sprawą badaną później przez UOP),
    wielu spółdzielczym pozwolono poupadać. Nawiasem mówiąc, w RolBanku panował taki
    burdel, że nawet nie wiedziano jakie mamy pasywa a jakie aktywa, bo działały
    jednocześnie dwa systemy komputerowe i każdy podawał co innego, a na papierze
    figurowało jeszcze co innego. Bank Śląski chciał nas przejąć, ale zrezygnował,
    bo nie wiedział co przejmuje. Bank Zachodni nas przejął i uratował od upadłości

    pozdr
    Sebastian