    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak zbierać pieniądze od współwłaścicieli?
    Date: Thu, 29 May 2008 00:12:45 -0700 (PDT)

    On 29 Maj, 08:55, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > I już za dwa lata, po siedmiu wizytach w sądzie, stowarzyszenie będzie
    > założone.
    >
    > A droga nieprzejezdna.

    Sadze, ze w tak licznej grupie wlascicieli nieruchomosci powinien
    znalezc sie niejeden prawnik, ktory pomoze im znalezc najsensowniejsze
    rozwiazanie, a nie wygooglane.

    Myslalem raczej o czyms takim z podanego linku, co cytuje ponizej.

    Ustawa "Prawo o stowarzyszeniach" obok stowarzyszeń zajmuje się
    również kwestią tzw. stowarzyszeń zwykłych, którym poświęcony jest
    rozdział 6 ustawy. Ta forma stowarzyszenia ma charakter uproszczony,
    jako że nie posiada ono osobowości prawnej, a do jego założenia
    wystarczy działanie jedynie trzech osób, które muszą uchwalić
    regulamin (a więc nie statut) oraz przedstawiciela reprezentującego
    dane stowarzyszenie.

    To stowarzyszenie, w przeciwieństwie do stowarzyszenia , nie podlega
    obowiązkowi rejestracji w KRS. Jednakże fakt założenia tego typu
    zrzeszenia musi być zgłoszony na piśmie organowi nadzorującemu
    właściwemu miejscowo (który ustalany jest na podstawie art. 8 ust. 5
    ustawy). Zakaz działalności tego typu stowarzyszeń może wydać tylko i
    wyłącznie sąd rejestrowy na wniosek prokuratora lub organu
    nadzorującego, jeżeli nie spełnione zostały wymogi określone w art. 16
    UPS. W przepisie artykułu 42 określone zostały czynności, których
    stowarzyszenie zwykłe nie może podjąć - a mianowicie chodzi tutaj o
    powoływanie terenowych jednostek organizacyjnych, łączenie się w
    związki stowarzyszeń, zrzeszanie osób prawnych, prowadzenie
    działalności gospodarczej, przyjmowanie spadków, darowizn i zapisów
    oraz otrzymywanie dotacji czy korzystanie z ofiarności publicznej.
    Takie stowarzyszenie winno utrzymywać się jedynie ze składek
    członkowskich.