  • Data: 2003-10-27 00:22:44
    Temat: Re: jaka karta na USD?
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Pirania" <p...@w...pl> wrote in message
    news:bndjv2$qm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Poradzcie z laski swojej, jaka karte zabrac do USA, aby bank w Polsce
    > rozliczal ja w USD, tj. w dolarach amerykanskich, a nie przeliczal na EURO
    > czy PLN?
    Masz rację, że przeliczanie przez Bank nie ma sensu (kursy banków nie są
    korzystne), ale wcale nie musisz "podpinać" karty do rachunku walutowego.
    Wszystko zależy od umowy pomiędzy bankiem a Visą lub MC. Dla przykładu
    VWBank ma taką umowę z Visą, że do banku przychodzi obciążenie już w PLN i
    bank nie sprzedaje ci waluty tylko robi to Visa przeliczając z waluty
    oryginalnej (np. USD) na PLN. Kurs jest bardzo korzystny bo Visa ma takich
    operacji całą masę więc stosuje (tu, cytat z wypowiedzi szefa Visa w Polsce)
    "kursy hurtowe". Sprawdziłem to na własnej skórze. Kurs jest faktycznie
    korzystny. Np. dla EURO ok. 10gr. taniej niż kursy kantorowe ! (jaki bank
    tak ma?). Dlatego w tabeli opłat i prowizji VWBanku nie widnieje pozycja
    bezgotówkowego obrotu za granicą (obciążenie zawsze przychodzi w PLN), a
    gotówkowy obrót (wyciąganie z bankomatów) jest obciążony stałą prowizja 10
    PLN niezależnie od kwoty (też chyba nieźle)

    Pozdrawiam
    GOL