  • Data: 2016-05-16 17:01:40
    Temat: Re: jaki rating ogłosiła Moody's dla Polski?!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 5739917a$0$678$6...@n...neostrada.pl

    > Powiedzmy tak - wig20 od roku spada, ale wczesniej, za PO - pare lat temu spadl, i
    od tego czasu podniesc sie cos nie mogl -
    > jakies drobne falowanie bylo.

    Nie mógł, bo za kilka lat władzę przejęło PiS. ;)

    Giełda doskonale zna (a nawet kontroluje) i przeszłość,
    i teraźniejszość i nawet przyszłość. ;)

    > Gdzies tam na tym WIG zawazyly i banki, ktore PIS utrzymuje w niepewnosci :-)

    Złapał Kozak Tatarzyna -- banki mają szmal, ale szmal fiducjarny.
    Rząd może w każdej chwili ogłosić wymianę pieniądza, ale akurat
    rząd RP nie może ogłosić upadłości dolara USA. ;)

    Bankier ma szmal, fabrykant ma fabryki, bez których nie można żyć,
    ale które nie mogą obyć się bez szmalu... Polska nie ma fabryk,
    czy raczej -- ma mało fabryk. Nic zresztą po fabrykach, gdy brak
    stosownie silnej armii...

    Widać wyraźnie, że warto mieć zrównoważony rozwój, trzymając łapę tak
    zwaną na wszystkim. :) Ale ten ustrój (komunizm w wydaniu ZSRR) nie
    zdał egzaminu... Po korektach został zaimplementowany w Unii
    Europejskiej, ale tutaj także cienko przędzie...

    [raz za razem ludzie odkrywają, że (niezależnie od ustroju politycznego
    czy ekonomicznego) przyzwoitość też jest potrzebna....]

    > No i zagraniczny inwestor sie wycofuje

    [który konkretnie?]

    > ... no ale Morawiecki powiedzial jasno - imperialistycznym spekulantom mowimy NIE
    :-)

    Mówił inaczej -- wkłada biliony w polską gospodarkę.

    BTW Morawieckiego: http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/wyciagi.htm

    Przy okazji zauważę, że BZWBKKBSg dał mi zarobić ponad 2kpln, czyli chyba
    najwięcej ze wszystkich banków. Citi dał zarobić tylko ;) połowę tej sumki,
    ale koszt uzyskania (dochodu czy przychodu?) w Citim jest wielokrotnie
    niższy niż w BZWBKKBSg. Tu warto dodać, że Citi nalegał, abym wypowiedział
    mu umowę (co dałoby mu możliwość dania mi wyższego zarobku) ale propozycję
    odrzuciłem, uznając, że Citi i tak bardzo dużo mi dał. :)

    -=-

    Tymczasem Tesco podwyższa zarobki o 7% -- minimalna płaca (pracownika,
    który co najmniej rok pracuje) to 2295 pln.

    http://www.fakt.pl/finanse/pracownicy-tesco-dostana-
    podwyzki,artykuly,635149.html

    Szczegóły wyżej; ja niewiele o tym wiem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_