    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Date: Mon, 9 Nov 2009 00:24:06 +0100

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:832914f9-1612-45eb-b561-bfcbfdb592b3@r5g2000yqb
    .googlegroups.com...

    > A potrafisz zrozumieć, że koszty wdrożenia obsługi kart przerzucane są
    > na klientów ? Ja idę tam gdzie taniej - i mam gdzieś czy płace karta
    > czy gotówką, czy są limity czy ich nie ma; a że często mi wychodzi, że
    > płatność gotówką jest tańsza to nie przepadam za osobnikami którzy
    > chcą ulepszać świat na swoje podobieństwo.

    A potrafisz zrozumieć, że obsługując karty sprzedadzą więcej, ponosząc
    te same koszty stałe (pracownicy, energia, koszty powierzchni handlowej),
    więc pomimo mniejszej marży mogą wyjść na swoje....

    załóżmy:

    sprzedaż = 100.000 zł, z tego marża 20% = 20.000 zł

    a teraz to samo z terminalem, powiedzmy sprzedaż wyniesie 1,5x
    dotychczasowej, a prowizja za terminal wynosi 3%

    sprzedaż = 150.000 zł, z tego marża 17% = 25.500 zł.

    Eureka - posiadając mniejszą marżę zarobiliśmy więcej!

    co więcej:

    117.650 zł x 17% marży = 20.000,50 zł

    A więc wystarczy zwiększyć sprzedaż o 17,65%, aby wyjść na swoje pomimo
    obniżenia marży o 3%.