  • Data: 2022-03-09 13:28:48
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Chiny tylko czekają, żeby USA weszły w wojnę z RUS. Wtedy będą mogły
    > spokojnie wziąć sobie to, o czym zawsze marzyli - Tajwan :-)

    Myślę że Chiny mają ważniejsze sprawy na głowie. Oni są cierpliwi. Na HK
    czekali 100 lat. Taiwan nie deklaruje niepodległości - wojna mogłaby
    zrobić tam więcej złego niż dobrego.

    > Tylko my na tym stracimy najwięcej, gdyż wojna USA - RUS będzie się
    > odbywała na naszym terytorium...

    Jaka wojna? To by wymagało ataku Rosji na Polskę, przy założeniu (przez
    Rosję), że NATO nie włączy się do wojny. No ale wojna ma być z USA.

    Gdyby to miał być atak NATO (USA) na Rosję, to nie odbywałby się
    w Polsce, tylko w Rosji. NATO (USA) nie dokonałoby ataku bez pewności,
    że ma olbrzymią przewagę, i że nie ma praktycznie możliwości porażki.
    Zresztą NATO nie przypuści ataku na Rosję bez bycia przypartym do muru
    - nijak się to im (nam) nie opłaca pod żadnym względem. Przyparcie do
    muru jest mało prawdopodobne ze względu na broń jądrową.

    Atak Rosji na Polskę nie byłby wojną z USA, chyba że na takiej zasadzie,
    jak obecnie wojna z Ukrainą jest wojną z NATO/USA - to raczej nie jest
    sensowne stwierdzenie.

    Atak Rosji na Polskę jest prawdopodobny, ale jakbym miał wskazać cel
    następnego ataku Rosji (jeśli taki będzie), to raczej celowałbym
    w "stare" republiki ZSRR. Polska ma obecnie znacznie silniejszą pozycję,
    nie jest otoczona przez wrogów itd.
    --
    Krzysztof Hałasa