  • Data: 2022-03-09 13:52:32
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 09 Mar 2022 13:28:48 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Myślę że Chiny mają ważniejsze sprawy na głowie. Oni są cierpliwi. Na HK
    > czekali 100 lat.

    Byly inne czasy. Oni byli slabi, GB troche silniejsza, no i termin byl
    wyznaczony.

    > Taiwan nie deklaruje niepodległości - wojna mogłaby
    > zrobić tam więcej złego niż dobrego.

    Taiwan od dawna zdeklarowal niepodleglosc.
    Czy moze uwazanie sie za legalną władzę.

    Tylko mało kto go uznaje, bo Chiczycy strasza ..

    > Jaka wojna? To by wymagało ataku Rosji na Polskę, przy założeniu (przez
    > Rosję), że NATO nie włączy się do wojny. No ale wojna ma być z USA.

    Nas wmanewruja, potem sie NATO wypnie, potem Niemcy pomogą ... i
    podzieli sie na linii Wisly :-(

    > Gdyby to miał być atak NATO (USA) na Rosję, to nie odbywałby się
    > w Polsce, tylko w Rosji. NATO (USA) nie dokonałoby ataku bez pewności,
    > że ma olbrzymią przewagę, i że nie ma praktycznie możliwości porażki.

    Rosja ma duzo atomowek.
    Wiec co najwyzej jakies male strategiczne cele ... np odbic Krym,
    czy wejsc do Minska ...

    > Zresztą NATO nie przypuści ataku na Rosję bez bycia przypartym do muru
    > - nijak się to im (nam) nie opłaca pod żadnym względem. Przyparcie do
    > muru jest mało prawdopodobne ze względu na broń jądrową.

    No wlasnie - Rosji/Putina tez nie mozna przypierac do muru ..

    > Atak Rosji na Polskę nie byłby wojną z USA, chyba że na takiej zasadzie,
    > jak obecnie wojna z Ukrainą jest wojną z NATO/USA - to raczej nie jest
    > sensowne stwierdzenie.

    Ale Polska jest w NATO.

    > Atak Rosji na Polskę jest prawdopodobny, ale jakbym miał wskazać cel
    > następnego ataku Rosji (jeśli taki będzie), to raczej celowałbym
    > w "stare" republiki ZSRR. Polska ma obecnie znacznie silniejszą pozycję,
    > nie jest otoczona przez wrogów itd.

    Tez racja.
    Ale to ciagle atak na NATO, chyba ze jakas Gruzja, Kazachstan ...

    J.