  • Data: 2022-02-22 15:24:12
    Temat: Re: jest dycha!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22 lut 2022 o 14:17, J.F pisze:

    > Choc niektorzy wybieraja tez opcje nie placenia :-)

    Polacy? Ależ skąd -- Polacy wybierają co najwyżej opcje niepłacenia...
    Cóż uczynić, gdy najwyżej postawieni przywódcy narodu piszą (myślą
    i mówią) niezbyt poprawnie? Można coraz więcej płacić nauczycielom... ;)

    > Ja na nich nie glosowalem :-P
    > Zaraz ... czy ja sie moge do tego przyznac ? :-)

    Możesz. Masz takie prawo. Za EGierka też miałeś, ale roztropni
    głosowali, by uniknąć komplikacji... Głosując zaś -- potwierdzali
    wybór narzucony z góry... Liczba kandydatów niezbyt mocno ;)
    przekraczała liczbę miejsc do obsadzenia tymi kandydatami...
    Jako kilkuletnie dziecko pytałem -- po co te wybory, skoro
    te liczby są sobie tak bliskie?...

    > No widzisz - przypadek Jaruzelskiego - inflacja sie
    > panstwu oplaca, spada "nawis inflacyjny".

    Kiedyś tłumaczyłeś ów ,,nawis'', ale nie zrozumiałem...
    Ogólnie władcy nie lubią zamożnych podwładnych...
    Lepsi są zadłużeni -- gdyż cisi, niemrawi, potulni...
    Zasobni bywają hardzi...

    > Ale on nie musial splacac obligacji.

    Dlaczego?

    WojciechJ splajtował, bo naród nie chciał pracować na
    niego, polskiego wojska zabrakło do ,,nakłaniania'',
    przyjaciół nie było, polska gospodarka nie mogła
    funkcjonować bez dostaw z Zachodu -- warunkowanych
    spłacaniem długu...

    > A co za problem. Obligacje kupi PKOBP, za pieniadze pozyczone z NBP,
    > albo otrzymane pod innym zboznym pretekstem.

    Czyje obligacje? Rządu RP? Wówczas jawny dług rządu wzrośnie.

    Należy powołać jakąś instytucję, która by mogła emitować obligacje...
    Dobrze by było, gdyby zajmowała się jakąś opieką społeczną, jakimiś
    rentami czy emeryturami... może jakimiś inwestycjami... ZUS takie
    funkcje skutecznie pełni od lat -- co wykorzystał DTusk, przenosząc
    dług jawny wobec rządu do długu ukrytego w ZUS... Gdyby tak inna
    instytucja?... Pod przykrywką inwestycji i dodatkowych emerytur?...
    Koniecznie trzeba powiązać taką instytucję z jakimiś tarczami
    covidowymi, jakimiś dodatkowymi emeryturami, jakimiś inwestycjami...
    Aha... Te dodatkowe emerytury muszą być dobrowolne!!! W istocie
    zaś mogą być przymusowe, oby głośno krzyczeć o dobrowolności!!!

    > Lub Alior. Lub Pekao. Lub PZU. Lub KGHM.

    Obojętne kto kupi -- emitować nie może rząd, jeśli chcemy ukryć dług
    rządu... Trzeba tak zadłużać, by oficjalnie nie wykazywać tego długu...
    By głośno krzyczeć, że polski dług to zdecydowanie mniej niż 60% PKB,
    podczas gdy za rządów DTuska czasami (przed przejęciem części OFE)
    przekraczał owe 60%...

    Część tego zadłużenia należy przeznaczać na zasiew -- jak rolnik...
    Karmi ziemię, by widziała, że jest zadbana i by go chętnie karmiła...
    Część na spłatę dotychczasowego długu, część na mydlenie oczu, część
    na rzeczywiste (i urojone też) inwestycje, a dopiero to, co zbywa,
    na cel zasadniczy, czyli do własnej kieszeni...

    Jest tylko jeden, ale poważny problem -- wpierw trzeba objąć władzę!
    [po przejęciu -- trzeba zapłacić tantiemy?... jak za koło? fortuny?...]

    --