eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikarta do placenia przez internet?Re: karta do placenia przez internet?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.ipartners.pl!news.elsat.net.pl!not-for-mail
    From: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta do placenia przez internet?
    Date: Mon, 21 Feb 2005 11:19:27 +0100
    Organization: TVK Elsat news server (test)
    Lines: 21
    Message-ID: <cvcg2o$2sj$1@news.elsat.net.pl>
    References: <cvc5io$sen$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvc9t7$2an$1@news.elsat.net.pl>
    <cvc818$8kc$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvcbss$2gp$1@news.elsat.net.pl>
    <cvca63$hui$1@nemesis.news.tpi.pl> <4219b0f4$1@news.vogel.pl>
    <4219b322$1@news.home.net.pl> <4219b3b0$1@news.vogel.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-d9ada387.elsat.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.elsat.net.pl 1108984729 2963 217.173.163.135 (21 Feb 2005 11:18:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@n...elsat.net.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Feb 2005 11:18:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <4219b3b0$1@news.vogel.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 0507-4, 2005-02-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:337720
    [ ukryj nagłówki ]

    Łukasz Cielecki napisał(a):


    > Szczerze mówiąc nie widzę różnicy, więc proszę o oświecenie. Na SLIPie
    > wypisało mi kiedyś "Brak autoryzacji" właśnie w takiej sytuacji.

    Autoryzacja: zapytanie czy na rachunku podpiętego do danej karty jest X
    środków - zwykle skutkuje założeniem blokady porzez bank dla celów
    bezpieczeństwa (czasem 7 dni, czasem dłużej)

    Rozliczenie płatności: tutaj już bank nie może sobie wybierać - musi
    obciążyć, choćby na rachunku było zero.

    Rozliczenie zwykle poprzedza autoryzacja (zwykle parę dni różnicy), ale
    np może zdarzyć się, gdy blokada sie przeterminowała a klient wypłacił
    środki - bank mimo to zaksięguje transakcję.

    Albo z jakichś nieokreślonych powodów blokady nie ma (kiedyś chyba
    zdarzyło mi się to na stacjach Neste).

    Blokada nie oznacza też, że na 100% dotrze rozliczenie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1