  • Data: 2014-06-02 17:36:58
    Temat: Re: karta kantor alior USD a transakcja w EUR
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mm" napisał w wiadomości grup

    Przez przypadek wypłaciłem z bankomatu euro kartą do konta w USD. Wypłaciłem
    20
    EUR, a zablokowało prawie 29USD.
    Czy ktoś się może orientuje jak Kantor Alior rozlicza transakcje walutowe
    nie-w-walucie karty? Bo ten przelicznik to jakaś masakra.
    --------------
    zakladam, ze obowiazuje te same zasady co w glownym Aliorze.
    Akurat w przypadku konta w USD, nie bedziesz mocno stratny, EUR zostanie
    przeliczone na USD wg Mastercarda (cos stracisz, ale nie tak ogromnie) i to
    obciazy konto , nie bedzie zadnego przewalutowania przez PLN.
    Gdybys wyplacicl jakas walute ale z konta w EUR wowczas byloby dwukrotne
    przewalutowanie, bo jezeli waluta rozni sie od waluty rachunku, to
    obciazenia przychodza w USD (MC przelicza po swoim kursie na USD), nastepnie
    USDjest sprzedawane po tabeli banku i kupowane EUR po tabeli, czyli placisz
    pelny spread (kursy dla platnosci karta sa z bardzo duzym spreadem- patrz
    tabela Aliora)przez PLN.