  • Data: 2014-04-20 08:54:45
    Temat: Re: karta na o?wiadczenie lub przeniesienie
    Od: S <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-19 19:46, J.F. pisze:

    > Ale przeciez mowa o banku, bedziesz potrzebowal, to wyplacisz :-)

    Prawie. Gdy dostaję bony do sklepu to nie muszę nic wypłacać. Bywa, iż
    kupuję coś kartą, a pracodawca na podstawie faktury wypłaca mi gotówkę.
    Generalnie - na 5 wizyt w banku celem operacji kasowych, ze 4 to wpłata
    nadmiaru gotówki, a 1 wypłata. Ale rozumiem, że to nie dotyczy wszystkich.

    > W oddziale wyplacic ! Bez debetowki tez da sie zyc :-)

    Tak też robię z walutami.

    > Znam sklep, w ktorym daje.

    Byłoby to pierwszy sklep mi znany, gdzie za zapłatę KK są profity, a KD nie.

    > Zawsze precyzyjnie sobie przelales wczesniej ?

    5x ponad przeciętny paragon to nie wiem, czy jest "precyzyjnie". Jeśli
    mam coś kupić za 2000zł to przelewam np. 2300. Wiesz... no może to
    dziwne, ale idąc po zapałki nie wyjadę ze sklepu rowerem, bo akurat był
    ładny, się świecił i machał do mnie kierownicą. No i promocja ;-)

    > A w mbanku karta moze byc dowolna aby zwolnili.

    W mBanku ekonto bez karty też mam za darmo.

    > A wielu innych bankach konto znacznie tansze, wiec zysk jak u Szkota
    > ("trzeba bylo biec za taksowka")

    Jak to mówią... ziarnko do ziarnka...

    > Kiedys owszem, dzis paliwo z karty po 4.95, podczas gdy na stacji
    > powiedzmy po 5.30, limit 30l/mc daje 10.50, rocznie jakies 130zl.
    > A za karte trzeba dzis zaplacic 3zl/mc (tzn jak ktos teraz konto
    > otwiera).

    Kartę mam za darmo.

    > Przy czym jak trafisz do szpitala, to nie bedziesz placil karta i bank
    > cie obciazy - za karte, za konto, lupnie na oprocentowaniu lokat, a te
    > co ci sie skoncza pewnie przestana zarabiac, skoro musisz konto
    > codzienie ogladac. A ja cos tam ror zawsze mam, wiec na kwote
    > minimalna starczy, a tych 16% odsetek przez miesiac mnie nie zrujnuje,
    > bo przeciez od znacznie mniejszej kwoty niz caly limit.

    Lokaty nie - zwykle na kilka dni przed końcem zmieniam na nieodnawialne.
    Odnowią się w przeciwnym razie. Na mniejszy %, ale jednak. Ale masz
    rację - zapłacę pewnie za konto i kartę.

    > A zebys wiedzial ze madre. Masz np 100 tys oszczednosci i 100 tys
    > kredytu, moglbys wszystko splacic ... ale jak prace stracisz to gonisz
    > do lopaty, bo nie ma czego do garnka wlozyc.

    Zapomniałeś, iż nie będzie łatwo wydać 100.000 KARTĄ. Nawet, gdybyś
    chciał kupić auto czy mieszkanie płacąc kartą.

    Nie mam w ogóle kredytów - mam 1 KK, z której praktycznie nie korzystam.

    > A kredyt owszem, kosztuje (tzn zakladamy ze jakis tani, bo na 16% nie
    > polecam), ale spokojnie dobrej roboty szukasz, a nie bierzesz pierwsza
    > lepsza.

    Odkryłeś dlaczego nie warto żyć od pierwszego do pierwszego, a lepiej
    posiadać oszczędności na czarną godzinę.

    > A poki praca jest, to mozna np ryzykownie inwestowac, ale z widokiem
    > wysokich zyskow.

    Wiedziałem, że Amber Gold Twoim przyjacielem.

    > Nie, zle wiesz.
    > A kredyty w polskim, panstwowym banku potrafia byc na 30%.

    Dlatego nie kupię dziś na kredyt (czy KK) TV. Kupię jutro za swoje KD.

    --
    Pozdrawiam