    From: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta wielowalutowa
    Date: Fri, 09 Oct 2020 18:27:39 +0200
    <5f7f68a6$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5f8083a8$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    - czy też od razu odrzucenie przy braku odpowiedniej sumy w walucie transakcji?

    > Tego to i najstarsi górale nie wiedzą ;>
    > A ja wciąż nie miałem czasu przeczytać regulaminu.
    >
    > A wiedzą chociaż, co będzie i po jakim kursie przeliczy, jeśli transakcja na 50$, a
    na "karcie" mamy:
    > a) tylko i wyłącznie 300zł?
    > b) tylko i wyłącznie 50 euro?
    > c) 300zł oraz 50 euro?
    > d) 300zł oraz 100 euro?

    Wg mnie (jakaś) odpowiedź jest w
    https://cinkciarz.pl/files/regulamin/regulamin_wydaw
    ania_i_korzystania_z_kart_platniczych.pdf
    §5 pkt 8 i 9

    Wydaje mi się, że jeśli na rachunku w walucie transakcji nie ma
    wystarczających środków to zostawiamy go w spokoju i bierzemy pieniądze
    1. konta w walucie karty (PLN w naszym przypadku?)
    2. jeśli braknie, to brakującą część z konta o najwyższym saldzie (po
    przeliczeniu na walutę transakcji)
    3. jeśli braknie, to wróc do pkt 2.

    czyli jeśli mamy
    49 $
    50 PLN
    1000 EUR

    i przyjdzie transakcja na 100 $ to zostanie pobrane 50PLN i brakującą
    część w EUR

    KJ