  • Data: 2020-11-07 17:07:48
    Temat: Re: karta wielowalutowa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 7 listopada 2020 13:49:19 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > Pamiętnika nie prowadzę, ale wydaje mi się, że niedawno nadawałem PIN przy
    zamawianiu.
    > Może sen (serio)?
    > Świat banków jest dziwny.

    A, że dziwny to prawda.
    Zaś nadawanie PIN przy zamawianiu możliwe dla "kart" HCE - ale to też jest "po
    aktywacji", bo aktywacja jest równoważna z zamówieniem - choć tutaj, jak pisałem,
    bywało tak, że bank o PINie nie przypominał.

    A, zaś Twoja historia może nie jest snem, a mBąkiem, który pozwala "aktywować
    nieotrzymaną kartę (zwykłą, a nie HCE)" (czyli można to zrobić przy zamówieniu), by
    było można nią od razu płacić za pomocą google pay - więc może być nadanie PIN przy
    zamówieniu, jeśli tak chcesz.
    Zastanawiam się, czy to od razu aktywuje też nieotrzymany plastik czy też plastik
    aktywuje się osobno (bo to jednak są dwie różne karty z różnymi numerami, tylko bank
    oszukuje ładując transakcje do jednego wora).

    > Kiedyś miałem CIV 111.
    > Co w tym dziwnego?
    > To, że to był domyślny CIV na niektórych stronach, gdzie wprowadzałeś dane kart.
    > Wystarczyło enter ;-)

    Są takie strony?
    Ja widziałemtylko takie, co mają "domyślny" numerek "wpisany na szaro" w nieaktywne
    pole, który jednak znika po aktywacji tego pola.

    Zaś samo CVC2/CVV2 111 to szansa 1/1000, tyle kart to w PL pewnie dziennie wydają
    nowych (bo wznawiają dobrze pobad 20k).
    Choć nie wiem, czy ostatnia cyfra nie jest kontrolna - ale widać algorytm nie
    przewidział, by wynik nie mógł składać się z trzech takich samych cyfr.

    W numerze karty ostatnia cyfra też jest chyba kontrolna, a żona dostała teraz nową z
    numerem kończącym się na 999.
    Ten koniec zaskoczył, bo np. z citka kredytówki mają w środku numeru kilka zer -
    numerują je luzacko po kolei (a debetowki citka już nie).