    From: Karol Marks <K...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karta za garnica
    Date: Thu, 27 Jun 2002 09:07:41 +0200

    Witam,
    Ja korzystalem w Paryzy z VE i Maestro (citi) wiele razy i nie mialem
    z tym duzych problemow. Zwykle sklepy nie sa oznaczone symbolem VE,
    ale bez problemow dzialaja. Rzadko w tanich supermarketach nie chcieli
    karty. Czesto sprzedawcy nie chcieli przyjac VE sytego, bo nie miala
    hologramu. Bez problemu VE dzialala w roznego rodzaju automatach do
    sprzedazy biletow.
    Wyplacanie duzych kwot z bankomatu bylo bardzo korzystne. Na miejscu
    trzeba uwazac w kantorach, bo kursy sie dziwnie wahaja - raz korzystne
    i to wszedzie, pozniej totalnie niekorzystne.
    Wg mnie najbardziej popularna jest VC z chipem - prawie wszedzie sa
    terminale do wprowadzania PIN'ow, chyba nie dziala to dla
    zagranicznych kart.
    Pozdrawiam,
    Kamil