eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikarty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminaliRe: karty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminali
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!not-for-m
    ail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty hybrydowe (chip + pasek magn) i zachowanie terminali
    Date: Sat, 01 May 2010 14:48:28 +0200
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 24
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <4bdb437d$0$19165$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <4bdb6073$0$17089$65785112@news.neostrada.pl> <hrgrt3$a91$1@news.onet.pl>
    <4bdc06c0$0$17105$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <4bdc1ed6$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: khc.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1272718108 28780 195.187.100.11 (1 May 2010 12:48:28 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 1 May 2010 12:48:28 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:GZPzy9QO2znaRcg2oj1Rd+fcL8k=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:526151
    [ ukryj nagłówki ]

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > tzn. ze w przypadku kiedy fraudu dokonano w bankomacie nie posiadajacym
    > czytnika do chipow to bank poinformuje o tym klienta, odda mu pieniadze,
    > a nastepnie bedzie probowal odzyskac je od wlasciciela bankomatu ?

    No nie, nie az tak.
    Ale jesli klient zlozy reklamacje, bank powinien ja uwzglednic
    i powinien obciazyc wlasciciela bankomatu. To nie jest tak, ze on musi
    "probowac" (pomijajac jakies tam interregionalne transakcje, przy
    ktorych nalezaloby sprawdzic daty) - po prostu robi chargeback
    i wlasciciel bankomatu nie ma praktycznie zadnej mozliwosci "obrony", bo
    karte z procesorem obciazyl z wlasnej winy przez wykorzystanie sciezki
    magnetycznej.

    > faktycznie, teoretycznie swietne dla klienta rozwiazanie, tylko skoro
    > informacje i decyzja sa po stronie banku to nie wroze zastosowania
    > w praktyce, zwlaszcza ze zasada liability shift nie jest chyba
    > obowiazujacym prawem

    Takim panstwowym? Bez znaczenia, jesli wszystkie strony sa zmuszone do
    jej akceptacji.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1