  • Data: 2002-02-22 07:46:29
    Temat: Re: karty inteligentne
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, Feb 22, 2002 at 08:41:15AM +0100, Radek (Jogurcik) wrote:

    > no ale skoro mowisz ze czesc pinu znajduje sie w banku, to daje to juz
    > zdecydowanie wyzszy poziom bezpieczensta

    Oczywiscie dla paskowych. Dla chipowych masz te dane na miejscu
    (tzn. informacje jak _zwryfikowac_ poprawnosc PINu).

    > zastanawia mnie tylko jedno - przeciez bankomaty zagraniczne raczej nie maja
    > bezposredniego polaczenia z bankami polskimi, co za tym idzie autoryzacja
    > trwala by sotsunkowo dlugo. Czy jestes pewien ze kazdorazowo dokonywana jest
    > takze autoryzacja pinu z pinem banku?

    Przy pasku tak. Autoryzacja leci przez VISA-NET - z ta siecia kazdy
    musi miec kontakt.

    > A moze te dane przechowuje operator karty (VISA, Mastercard) ?

    Nie, odpowiedz o saldo otrzymujesz zawsze od banku wydawcy karty (lub
    organizacji obslugujacej dla niego karty, np. euronet czy inny
    polcard). Co prawda visa moze powiedziec czy karta jest OK, ale nie
    moze powiedziec czy proba wyplaty $100tys jest akceptowana.

    --

    --w