    From: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty przedp??acone ING - czym si?? ró??ni???
    Date: Thu, 03 Jun 2004 10:38:00 +0200
    Sender: u...@n...info@host-d9ada387.elsat.net.pl

    Użytkownik Miernik napisał:

    > Ale 30 PLN to minimalny wkład.
    > Jakie dane trzeba podać przy zakupie w oddziale?
    > Czy trzeba okazać dowód osobisty?

    Oczywiście. Podpisujesz umowę, karta jest _Twoja_, ale po prostu bez
    nadruku. Możesz ją komuś dać, ale będzie to łamanie umowy z bankiem.
    Dodatkowo osoba, która posiada kartę, a nie jest jej właścicielem nie
    będzie mogła np. jej zastrzec...

    Jedynie w przypadku podarunkowych jest możliwość przerejestrowania karty
    - ale tutaj osoba obdarowana musi się zgłosić do oddziału ING BSK w
    Polsce i przerejestrować osobiście.

    > To w takim razie po co specjalna karta "Podarunkowa" ?

    Bo tylko podarukową możesz podarować, aby wszystko było dopięte na
    ostatni guzik pod względem formalnym.

    Ale do płacenia za granicę jest jak najbardziej OK. Ale inteligo to też
    nie jest zły pomysł.

    > Parametry "Podróżnika" "Domowa Kasa" wyglądają identycznie, więc czym
    > się różnią?

    Niczym, prócz wyglądu. Też to kiedyś przerabiałem. :-)

    > A bank nie będzie się burzył i podejrzewał jakiegoś szwindla jak
    > zamówię 24 kartę?

    A dlaczego? Możesz sobie mieć i 100 kart.

    > Ale widzę tu problem: blokada w Inteligo wygasa po 7 dniach.
    > Nieuczciwy odbiorca takiej karty zarejestrowanej na mnie, mógłby się
    > dogadać z właścicielem punktu z POSem że zapłaci mu tą kartą, a on
    > sztucznie opóźni przesłanie danych do centrum autoryzacyjnego, po czym
    > 7 dnia zapłaci mu tą kwotę jeszcze raz. W ten sposób dwa razy ściągnie
    > mi kwotę, którą ja mu chciałem zapłacić tylko raz.

    A nie możesz zastrzec karty po zablokowaniu środków ? Wtedy już nie
    będzie problemu.