eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikarty z chipem bzwbkRe: karty z chipem bzwbk
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: karty z chipem bzwbk
    Date: Mon, 16 Apr 2007 18:04:19 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <f006qc$5qc$1@news.onet.pl>
    References: <evnpb6$leo$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-75-81.adsl.inetia.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1176739468 5964 213.238.75.81 (16 Apr 2007 16:04:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Apr 2007 16:04:28 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    X-Sender: BTVLt03Vq/nJs4hu7XZvWLuvlwVF2GhK
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-Antivirus: avast! (VPS 000734-0, 2007-04-16), Outbound message
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:412463
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "komorowa" <k...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    news:evnpb6$leo$1@inews.gazeta.pl...
    > witam !!
    > w bzwbk posiadam 2 karty kredytowe i jedna bankomatowa. wszystkie z
    > chipem. mam jednak problemy przy placeniu w niektorych punktach. Pojawia
    > sie komunikat ze karta jest nieobslugiwana, badz jest blad odczytu. Co
    > niektorzy sprzedawcy informuja mnie od razu ze chipa nie przyjmie.
    > Od czego to zalezy??? Ktos z was spotkał sie z czym takim??? Zastanawiam
    > sie powaznie nad zmiana banku, bo wiem ze bzwbk chyba jako jedyny wydaje
    > tylko karty z chipami.
    >
    > dzieki z gory
    >
    > MK

    Po pierwsze i najważniejsze jest to kwestia roku, dwóch jak wszystkie banki
    będą wydawać karty z chipem. Więc przy zmianie banku "zyskasz" czasowo.
    W większości przypadków w Polsce problemy związane są z niekompetencją
    pracowników sklepu. Jeśli kartę z chipem pracownik przeciąga z paska to w
    większości przypadków nie zadziała. Ze względu na różnice w oprogramowaniu
    może pojawić się różny komunikat na ekranie POSa. Jednak jak włoży się kartę
    do czytnika chip to zadziała. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy karta jest np.
    MC, a POS obsługuje chipa tylko VISA (prawie wszystkie teraz). W takiej
    sytuacji jeśli pracownik przeciagnie pasek, musi włożyć karte do czytnika
    chip i raz jeszcze przeciągnąć pasek.
    Oczywiście powyższe jest uciążliwe dla klienta, którego nie musi obchodzić
    czyja to wina. Jednak prawda jest taka, że problem jest po stronie sklepu
    i/lub acquirera.
    Jak dotychczas nie raz spotkałem się z podobną sytuacją ("chipa się nie
    da"). Po moich wskazówkach w 100% przypadków transakcja się udała.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1