  • Data: 2009-01-28 12:42:11
    Temat: Re: kilka karcianych pytań kredytowo - wypukłościowych
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > To nie o to chodzi w wypożyczalniach.
    > Wypożczając samochód należy czytać co się podpisuje. A podpisuje się
    > zgodę na obciążenie karty nawet po rozliczeniu.
    > W razie jakiś "zadrapań" kartę kredytową jest bardzo łatwo obciążyć, a
    > zgodę przecież mają.

    Oczywiscie, dokladnie to samo napisalem. Nie wiem skad ludzie biora te
    teorie ze wypozyczenie samochodu to jakis luksus zarezerwowany dla
    bogaczy. Czasem to jest po prostu jedyna praktyczna i ekonomiczna
    mozliwosc.

    > Cała teoria wzięła się stąd, że limity są znacznie wyższe niż
    > aktualnie wykorzystana kwota i obciążenie karty kredytowej nie kończy
    > się odmową ze strony banku, co przy debetowych może się trafić, bo
    > ludzie z rzadka mają pieniądze.

    Wypozyczalnie czesto zakladaja blokade ze sporym zapasem, w przypadku
    karty debit to moze byc pewien problem dla klienta (albo moze sie nie
    udac i nici z wypozyczenia). Na KK blokada "obciaza" bank i klient
    nawet o niej nie potrzebuje wiedziec (jesli ma zapas limitu).

    Samo opieranie sie na typowych limitach (wiekszych na KK) to jest taka
    sobie praktyka IMHO, odmowe mozna dostac na KK tak samo jak na kazdej
    innej karcie.
    --
    Krzysztof Halasa