  • Data: 2009-01-28 19:22:47
    Temat: Re: kilka karcianych pytań kredytowo - wypukłościowych
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:glmjco$44o$1@inews.gazeta.pl...

    > "rafal" gllj0d$k26$...@i...gazeta.pl

    > Kredytowe karty są dawane przez banki tylko zaufanym klientom.
    > Przynajmniej z założenia. U nas może niekoniecznie tak jest,
    > ale Ty piszesz o zagranicy.

    Za granicą również - w ofertach szukać: karty dla "new to credit". Przykład
    z USA (jest ich wiele):
    http://tinyurl.com/a9m9c6

> [...]
    > jeden dzień kosztuje 750 złotych, więc biedny z tego nie
    > korzysta, a jeśli ktoś ma pieniądze, to zazwyczaj ma i olej w głowie. :)
    >
    > Dawno, dawno temu zauważyłem, że ,,świat'' lubi bardziej tych, którzy mają
    > karty kredytowe. Pewna żydówka hamerykańska nawet zauważyła, że u niej
    > (chyba
    > w USH) płacenie czekiem jest możliwe dopiero po okazaniu (jakiejkolwiek)
    > karty
    > kredytowej. Karta taka nie bierze udziału w transakcji, ale jest potrzebna
    > jak katalizator w chemicznej przemianie. :)

    Wyjaśniam, coby farmazony nie wisiały na na grupie bez odpowiedzi.
    Niektórym klientom banki wydają tzw. kartę gwarancyjną czeku (cheque
    guarantee card). Bardzo często jest to po prostu karta do konta z
    odpowiednim nadrukiem. Np. moja debetówka z brytyjskiego HSBC, poza zwykłym
    oznakowaniem jak inne karty, ma specjalny hologram i nadruk: Cheque
    Guarantee Card ?100. Oznacza to mniej więcej dla sprzedawcy, któremu płacąc
    czekiem okażę tę kartę, że mój bank gwarantuje realizację moich czeków do
    sumy ?100.

    > Może więc chodzi o to, aby nie wypożyczać samochodu byle komu?

    Karty debetowe z reguły są autoryzowane online, a wielu sprzedawców nie ma
    urządzeń do kart online. Kredytówki zawsze mogą być autoryzowane offline.

    /.../

    pzdr.
    k.