  • Data: 2005-10-23 18:01:50
    Temat: Re: kk w Citi
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:djgi6d$mgt$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): erasms55 erasms55 z adresu <e...@g...pl>
    napisał(a):

    > Temat co prawda tyczy Citi, ale klient odpowiada do 150 euro tylko
    > kiedy
    > transakcja nie była autoryzowana PINem, a co raz więcej kart wymaga
    > takiego potwierdzenia, a nie podpisu.

    1. ustawa nic nie wspomina o PIN ... a jedynie o należytej dbałości
    więc PIN nie ma nic do rzeczy, mimo, że bank próbuje w ten sposób uniknąć
    odpowiedzialności

    a dodatkowo jeszcze jest zapis:
    " 5. Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i
    elektronicznej
    identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego
    podpisu
    na dokumencie obciążeniowym. Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza
    do
    obciążenia posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją, chyba że
    został
    złożony bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z
    dnia
    18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450)."

    2. w kontekście wątku tym bardziej warto mieć kartę dającą większe
    bezpieczeństwo i nie wymagającej użycia PINu (szczerze mówiąc nie spotkałem
    się z KK wymagającą PINu - a z kilku już korzystałem)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)